Половина українських роботодавців не звертає увагу на диплом, - дослідження
Такі результати дослідження на українському ринку праці оприлюднив дослідницький центр компанії HeadHunter (hh.ua).
"Половині опитаних при влаштуванні на роботу не доводилося пред'являти диплом", - йдеться у повідомленні.
На думку координатора дослідницьких проектів Київського міжнародного інституту соціології Андрія Кашина, претендент на ту чи іншу посаду зобов'язаний, перш за все, демонструвати загальні розумові здібності та професійні знання, "досвід роботи (особливо – не за фахом) і диплом при цьому стають другорядними".
На його думку, при підборі молодих фахівців роботодавці, перш за все, звертають увагу на креативність, здатність аналізувати інформацію, системність мислення, здатність до самонавчання тощо - (54%).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українські роботодавці оплачують додаткову освіту своїх працівників, - дослідження
Також важливі стресостійкість, гнучкість, ініціативність, відповідальність (51%), розвинені практичні навички за фахом (47%) і рівень розвитку комунікативних навичок (37%).
Тим часом лише 13% компаній вважають важливою наявність додаткової освіти (тренінги, курси тощо), 21% – наявність досвіду роботи, і лише 20% звертають увагу на вищий навчальний заклад, який закінчив молодий фахівець.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як працевлаштуватися у компанії зі світовим ім’ям
У дослідженні також зазначається, що якщо роботодавець і цікавиться дипломом, то в більшості випадків (52%) він просто уточнює факт його наявності.
Лише у чверті опитаних детально розпитували про освіту і спеціалізацію при прийомі на нове місце роботи. Ще 13% претендентів виконували практичні завдання, щоб підтвердити свою кваліфікацію.
Чого не дає диплом
Роботодавці вважають найбільш важливими якостями практично-професійні навички, вміння розв’язувати проблемні ситуації та навички роботи з клієнтами.
Саме цього не вистачає молодим фахівцям. На брак у нинішніх випускників практичних навичок вказали 61% опитаних роботодавців, нездатність розв’язувати проблемні ситуації назвали 38%, брак навичок роботи з клієнтами - 32%.