Польський LOT згортає крила: закриває рейси, звільняє людей, продає літаки
Про це йдеться у плані реструктуризації авіаперевізника, про який пише Gazeta Wyborcza.
Вже восени 2014-го року LOT скасує рейси до/з Варшави до Афін, Берліну, Дюссельдорфу, Гельсінкі, Цюріху, Барселони, Каїру та Бейруту.
Як пояснює видання, це робиться на вимогу Європейської комісії заради надання авіаперевізникові допомоги.
Оскільки також будуть скасовані польоти LOT із регіональних аеропортів, то впродовж двох років кількість рейсів національного польського перевізника скоротиться більше, ніж на чверть.
"Букет" проблем
Однак, лише цим не обмежиться. На підприємстві тривають звільнення. Згідно з планом, ще потрібно звільнити 800 працівників, серед яких - пілоти, стюардеси, працівники адміністрації. При цьому ще восени 2012 року в LOT працювали понад 2,1 тис працівників, сьогодні вже звільнено понад 300.
LOT також відмовляється від експлуатації 15 літаків Embraer. Частину Boeing 787 Dreamliner, які мали прибути в Польщу навесні 2014 року, два віддадуть в оренду іншим авіаперевізникам. У 2015 році LOT хоче заощадити на пальному 40 млн злотих. Загалом усі ініціативи спрямовані на збільшення прибутків і зменшення витрат у 2015 році і мають покращити фінансовий результат перевізника до 500 млн злотих.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Польська LOT заманює пасажирів дешевими рейсами в Європу
Минулий рік LOT закінчив із збитками у 157 млн злотих. У першому кварталі цього року, коли зазвичай літає менше пасажирів, збитки сягнули 242 млн злотих.
В грудні уряд позичив авіакомпанії 400 млн злотих, які пішли також на погашення поточних зобов’язань. Представники казначейства кажуть, що без цих грошей фірма би не вижила.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У середу страйкуватимуть авіадиспетчери з 10 країн ЄС
Тим часом LOT потребує чергового кредиту в 400 млн. Але це неможливо без згоди Європейської комісії, яка 20 червня має побачити план порятунку авіакомпанії. З цього приводу польський уряд консультується із Брюсселем. LOT потребує грошових ін’єкцій, щоб реалізувати план порятунку і віддати гроші за нові літаки. Однак банки не хочуть позичати гроші фірмі, яка перебуває у такому стані.
Упродовж останніх чотирьох років LOT продав свої частку у фірмах і нерухомість на 1,3 млрд злотих. Але цих грошей уже немає. Коли фірма стане на ноги, держава планує її продати. Серед потенційних інвесторів – British Airways і Air France. Мінфін ставить інвесторові умови: штаб-квартира в Польщі, збереження торгової марки LOT і утримання Варшави, як хабу і основного аеропорту.