У МАУ забрали ліцензію для ремонту літаків
Європейське агентство з безпеки авіації (EASA) призупинило дію сертифіката Part-145 EASA, виданого МАУ. На сайті агентства зазначили, що це сталося 12 жовтня, пише "КоммерсантЪ-Украина".
"Під час проведення чергового планового аудиту EASA висловила декілька зауважень щодо діяльності авіакомпанії, два з яких потрібно було негайно усунути. Це послужило приводом для призупинення дії сертифіката", - повідомила прес-секретар МАУ Євгенія Сацька.
У чому полягають претензії, в МАУ не уточнили. Прес-секретар EASA Джеремі ТЕХА також відмовився від детальних коментарів.
"Дію свідоцтва призупинили у зв'язку з недотриманням норм Part-145. Але ми не можемо сказати вам більше. Це відноситься до сфери відповідальності української влади, що була негайно проінформована про наше рішення".
Сертифікат Part-145 EASA дає авіакомпанії можливість проводити важкі форми періодичного обслуговування літаків згідно з українськими, європейськими та американськими нормами. Це означає, що перевізнику не обов'язково відправляти судно в сервісний центр, розташований в Європі або США. Він може проводити ремонтні роботи на своїй базі, заощаджуючи час і гроші. Крім того, власник сертифіката може виконувати технічне обслуговування літаків інших авіакомпаній.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: МАУ створюють перешкоди
МАУ отримала цей сертифікат у 2002 році, також компанія володіє власним авіаремонтним підприємством. У компанії уточнюють, що зараз не можуть виконувати техобслуговування тільки тих літаків, які внесені до реєстру країн Європейського Союзу. Але свій парк (20 середньомагістральних Boeing-737) перевізник може ремонтувати, так як всі його літаки внесені в український реєстр.
В Україні чинні сертифікати Part-145 EASA є у компаній "АероСвіт", Challenge Aeroport і Aviadynamics Ukraine.
Недалеко від України великі бази, що мають такі сертифікати, є в Туреччині, Угорщині, Литві та Ізраїлі: саме там можуть проводити важкі форми обслуговування літаків.
Наявність сертифіката впливає і на кінцеву вартість лізингу нових літаків, пояснюють в МАУ. Різниця в ціні може відрізнятися на 5-10%, додає колишній співробітник лізингової компанії: "Лізингодавцю потім потрібно буде ще кому-небудь віддавати цей літак, і важливо, щоб він до цього обслуговувався за міжнародними стандартами. Тоді вартість повітряного судна на ринку буде вищою".
У МАУ розраховують, що найближчим часом сертифікат відновлять - фахівці комплексу технічного обслуговування та підтримки льотної придатності МАУ вже усунули зауваження EASA: "Найближчим часом ми очікуємо поновлення дії сертифіката".
Але практика показує, що це очікування може затягнутися. Наприклад, дію сертифікату Donbassaero Maintenance Centre (підрозділ авіакомпанії "Донбасаеро") припинили 21 грудня 2011 року і до цих пір не відновили.