RSS
CУСПІЛЬСТВО СТАТТІ

Ветеран АТО, який заснував клінігову компанію: "Люблю, коли в роботі результат помітно одразу"

Інколи, для того, аби визначитися зі справою свого життя, - достатньо зазирнути у своє дитинство і згадати, чим тоді подобалося займатися. Принаймні, так вийшло у Володимира Коновалюка, який вважає, що дитяче захоплення чистотою і наведенням порядку в будинку, допомогло визначитися з тим, чим зайнятися після повернення з війни
"Можливо, це сталося на підсвідомому рівні. Мабуть, коли переїхав до Києва і довелося вирішувати чим займатися, згадав про дитяче захоплення чистотою", - так говорить про свою ідею створити клінінгову компанію "БрудБастерс" Володимир Коновалюк.
Ветеран АТО, який заснував клінігову компанію: "Люблю, коли в роботі результат помітно одразу"

Сьогодні компанія, яка займається прибиранням приміщень, квартир, офісів, чисткою меблів і килимів, працює вже близько двох років. Володимир з людини, яка не знала, як вести правильно бізнес, перетворився на власника компанії, яка розвивається.

В дитинстві мене навіть мама сварила
за надмірну схильність до чистоти

До війни я жив у Миколаєві. Там працював на різних роботах – і кур'єром, і охоронцем, і на автомийках. Згодом почав займатися хімчистками салонів машин. А потім почав і самостійно працювати з клієнтами. Домовлявся з ними і чистив салони автомобілів.

Любов до чистоти у мене була з дитинства. Ми жили в селі, а там складніше, ніж у місті, слідкувати за порядком. Там більше сіна, сміття, зерна, трави заноситься в хату. Мені це не подобалося. Я весь час підмітав, мив підлогу. Мама навіть часом сварила, бо я це часто робив, або рано вранці, або пізно вночі. Вітчим спав на кухні, а я вмикав радіо і тихенько підмітав. А він прокидався і сварив мене, щоб йшов спати.


Фото: з особистого архіву Володимира Коновалюка

На війну я потрапив у 2014 році. Про неї не дуже хочу говорити, але саме там зрозумів, що варто діяти трохи впевненіше. Війна дала цей поштовх. 

Я зрозумів, що треба брати і робити, хай одразу воно якось криво може виходити чи не зовсім правильно. Коли повернувся з війни, був готовий йти працювати на будь-яку роботу. Без діла точно не збирався сидіти. Але до Миколаєва не повернувся. Переїхав до Києва, і вже тут вирішив, що треба працювати на себе. Я не пунктуальний, а на роботу потрібно вчасно приходити. Зараз рішення, хай навіть не найкращі, але приймаю я сам. А з кимось не погоджуватися, сперечатися – не завжди є можливість. В Києві хотів зайнятися виключно хімчистками, але потім відкрив для себе таке явище як прибирання. Це все якось спонтанно вийшло, як сніжний ком. Я розумів, що тут треба бути активнішим і постійно шукати, діяти, "рискати". В селі простіше, а в Києві перед тим, як зробити роботу, треба її спочатку знайти, переконати людей, щоб вони довірили тобі цю роботу.

Різниця між звичайними засобами для прибирання і професійними, як між традиційною і народною медициною

Насправді, я абсолютно нічого не знав про ведення бізнесу. Захоплювався різними книжками – Кійосакі, Карнегі і тому подібними. Але це поверхнева теорія. В мене знайомих серед підприємців і бізнесменів не було. Ринок не вивчав, конкурентів теж, бізнес-план не писав. Всьому навчався в процесі. Це зайняло трохи часу. 

"Брудбастерс" започатковували двоє – я і  мій товариш по службі Сергій. Ми якось зустрілися у 2016 році, біля Нової пошти, – я надсилав свою книжку "Дневник фашиста" замовникам. З Сергієм заговорили про те, хто чим планує займатися. А я запропонував зайнятися чисткою диванів. Ми навіть свою фішку вигадали – приходити на виконання замовлення у білих шкарпетках і білих рукавичках. Чомусь здавалося, що це якийсь символ чистоти, мовляв, якщо люди прийшли в таких аксесуарах, то результат точно буде якісним. Він підтримав цю ідею і ми почали підключати свої можливості. Він вигадав цю назву Брудбастерс. Сергій так пояснював, що Україна – європейська. Бруд – українське слово, бастер – англійське. Це для людей сучасних і цивілізованих, які дивляться в Європу. Також він знайшов людей, які зробили нам логотип, сайт.


Фото: з особистого архіву Володимира Коновалюка

Знайшлися люди, які без відсотків позичили нам грошей. Близько двох тисяч доларів. На них ми і купили перший пилосмок  – звичайний, німецький. Ми поїхали в Епіцентр, бо тоді не знали, що в таких гіпермаркетах не продається спеціалізована техніка для професійного прибирання. Знаєте, яка це різниця – це якщо порівнювати традиційну медицину і народну. 

На ці гроші ми також накупили різні лаки, порошки миючі, швабри, відра. Все, як ми думали, нам потрібно. Знайомий, який робив нам сайт, подарував нам аудіокнижку одного достатньо успішного підприємця, яка називалася "Мої перші 100 тисяч доларів, які я заробив на прибиранні приміщень". В одній із глав був список усіх необхідних засобів та інвентарю. Напевно, він був такий самий, як ми, і не розбирався. Радив Domestos, Mr. Proper, Туалетный Утенок. Там ще така порада була: "якщо Туалетный Утенок закінчується, пляшку не викидайте, а заливайте туди дешевший засіб".


Фото: з особистого архіву Володимира Коновалюка

Трохи згодом ми зрозуміли, що всі ці засоби абсолютно не підходять для професійного прибирання. Для себе додому можна таке купувати, але коли людина замовляє спеціалізовану послугу, то вона і розраховує на відповідний результат. Через певний час страждань, коли доводилося вручну все "віддраювати", а воно ж все пошкоджує поверхню, ми прийшли до того, що варто цього позбавлятися.


Фото: з особистого архіву Володимира Коновалюка

Мій напарник Сергій згодом зрозумів, що клінінг – це не його і він не хоче цим займатися. Мені довелося розбиратися в усьому самому. Одного разу, зовсім випадково у Facebook наштовхнувся на пост про семінар по чистці текстильних м’яких меблів і килимів. Я туди прийшов і там почув про професійні засоби. Спостерігав і був в шоці від того, з якою легкістю ведучий семінару виводить зі зразка білого килима зеленку і килим знову стає білим. Це було настільки чітко і впевнено, що я зрозумів, – варто рухатися ближче до професіоналізму. Почав відвідувати семінари по догляду за підлогою, за різними речами. Усі ці семінари і тренінги не безкоштовні, але за будь-які знання потрібно платити. Зараз навіть миючі засоби ми беремо професійні – "Косметика для прибирань" називається. Вона близько 100 років на ринку, дозволяє робити прибирання якісним і не пошкоджує поверхні. Зараз ми працюємо професійно.


Фото: з особистого архіву Володимира Коновалюка

Першим нашим замовленням була чистка ковроліну. Мій друг, який має бухгалтерську фірму і допомагав мені з бухгалтерією, та й досі нею займається, приїхав за мною, забрав пилосмок і я поїхав наводити лад з його ковроліном. Так і було на початку – виконували замовлення знайомим.


Фото: з особистого архіву Володимира Коновалюка

Зараз вже маємо певну напрацьовану базу клієнтів. Але постійно потрібно розширятися. Спершу виїжджали на тому, що мали впевнений вигляд і робили все, як треба. Але, можна і ножем поголитися, а можна взяти бритву. Це і дієвіше, і безпечніше.

Від своєї роботи ми, звичайно, мали ефект, але складніше і довше його досягали. Трохи менше року минуло від того, як ми з експериментаторів стали професіоналами. Вкладені кошти окупилися десь за півроку. Це довго. Якби ми підійшли більш підготовленими до всього, вивчили ринок, знайшли клієнтів, зробили так, як це треба зробити, окупилося б значно швидше. Можна кількома замовленнями відбити, ще й заробити. Насправді, можна виконати одне замовлення і отримати тижневий дохід, а можна зробити 20 замовлень і не виконати норму.

Власна справа не повинна створюватися навмання, 
до неї потрібно готуватися

В мене якось запитали, чому я для себе обрав саме клінінг, і я сказав – тому, що результат цієї діяльності видно одразу. Якщо десь можна замилити очі клієнтові, трохи схитрувати, то тут все помітно одразу. Особливо, коли це квартира або житловий будинок, де господар знає кожен куточок, кожен шов і кожну тріщинку. Частково мені і процес подобається. Але тут потрібно чимало посидючості, вміння бачити на невеликій відстані деталі. 

Часто я сам виконую роботу. Можливо, тому, що не навчився повноцінно довіряти людям цей процес. Ще сидить в голові вислів: Хочеш зробити добре – зроби сам. Хоча я залучаю людей з інших компаній. Також беру контрактників, які прибирають офіси. Деякі вже по другому року працюють. Але на офісах не наживешся, це більше як додатковий прибуток. В основному, ми прибираємо в квартирах, домах, обслуговуємо корпоративних клієнтів. Часом беремо замовлення по прибиранню яхт.


Фото: з особистого архіву Володимира Коновалюка

До речі, на роботі з персоналом також довелося дечому повчитися. Ми почали з третього чи четвертого замовлення наймати людей. Хотіли все й одразу – навчитися організовувати людей у звичайних хрущовках, щоб потім впевненіше це робити в торгових центрах чи офісах. Компаньйон мій до війни працював на телебаченні, у нього був досвід керування людьми, і я вже в нього вчився. Зараз проблема в пошуку персоналу. Ми пропонували від 600 гривень за 10 робочих годин, і люди не хочуть працювати. 

У нас був найкоротший термін прибирання квартири – шість годин. А найдовший – годин 15. Перед тим, як взяти замовлення, ми попередньо оглядаємо об’єкт, спілкуємося з власником, говоримо як ми це бачимо, вислуховуємо побажання, складаємо ціну і приступаємо. Не буде так, що я сказав – виконаємо за п’ять годин, а робимо дві доби.


Фото: з особистого архіву Володимира Коновалюка

Вартість на прибирання стандартної однокімнатної квартири – від 3000 гривень і вище. Усе залежить від стану, побажань, і так далі. Це не враховуючи вікна. Вони окремо заміряються і коштують від 50-60 гривень за квадратний метр. В ці 3000 гривень входить знищення пилу на стінах і стелі, мийка плінтусів, радіаторів опалення, прибирання санвузлів і ванних кімнат, дезінфекція умивальників, унітазів, ванн. Мийка душових кабін, прибирання вітальні. Від вхідних дверей до вікон – робиться все.

Ми не займаємося підтримуючими прибираннями, тому постійно вимушені шукати нових і нових клієнтів. Зараз частково і самі клієнти нас знаходять через рекомендації. Також ми розповсюджуємо листівки. Я нещодавно переїхав на Софіївську Борщагівку, там багато новобудов, і саме там така послуга дуже актуальна

Також у нас немає встановленої системи знижок, але я сам можу приймати такі рішення і за бажанням знижувати ціну. 

А для тих, хто шукає себе, свою справу, хоче чи планує щось започатковувати, можу порадити з власного досвіду кілька речей. Потрібно зрозуміти, чи потрібно комусь те, що ти пропонуватимеш. Варто пройтися по потенційним клієнтам, замовникам, вивчити їхні потреби і побажання. Треба подивитися на реакцію – може те, що ти збираєшся пропонувати клієнтам, і не треба нікому. Дуже важливо добре вивчити специфіку діяльності.

Варто знайти тих, хто досягнув вершин у цій справі, хто зможе проконсультувати. Самому буде якщо не складно, то зовсім нереально. Воно не повинно бути в тумані. Потрібно походити на таку роботу, подивитися як все працює. Взагалі, дуже добре – влаштуватися якимось чорноробочим і дійти до керівної посади саме у тій галузі, яка приваблює.

Зараз я задоволений своєю роботою. Я сам навчився і тепер знаю концепцію, і прагну її втілювати. У моїх планах вийти на рівень валового доходу у 500 тисяч гривень на місяць. Коли дійду до цього, можна думати про щось інше.

 

Якщо ви не любите прибирання так, як не люблю його я, можете скористатися послугами компанії Володимира Коновалюка. І з брудом у ваших оселях чи офісах розберуться професіонали.

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

02 10 2018 09:41
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ
СТАТТІ