Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Український потяг, який курсує по "Шовковому шляху" застряг в Китаї через брак клієнтів

Український потяг, який курсує по
Фото: mtu.gov.ua
Вантажний поїзд за маршрутом Іллічівськ - Китай, який був запущений з України в рамках проекту "Новий шовковий шлях", не виходить на зворотній маршрут з КНР через відсутність клієнтів.

Як зазначають експерти компанії, 31 січня поїзд прибув у пункт призначення - на станцію Достик на кордоні Казахстану з КНР. Там він досі перебуває, і про його повернення поки не йдеться.

"Потяг не завантажений товаром - немає клієнтів на перевезення, тому так і не вийшов у зворотній маршрут з Китаю", - відзначають в Zammler, пише "Економічна правда".

Хоча глава "Укрзалізниці" Олександр Завгородній заявляв, що поїзд повернеться 15-17 березня.

За даними центру, тривалість маршруту склала 15,5 діб замість анонсованих 11-12. "І це за сприятливих умов, коли до руху поїзда було прикуто увагу як в Україні, так і в країнах Європи та Азії. Завдяки підписаним раніше угодам поїзд ішов без митних перевірок за єдиним тарифом "від точки до точки", відзначають в Zammler.

Експерти підкреслюють, що основні питання щодо маршруту виникали ще на етапах підготовки проекту. "Вузькими місцями" називали можливий час доставки (набагато довше, ніж звичайним шляхом через Росію) і нерегулярність рейсів, що не дає можливості бізнесу планувати завантаження.

Питання також викликали два морських етапи маршруту: через два моря потяг перевозять на поромах. Це чотири заходи в порти, заїзд на пороми на спеціальному обладнанні, з яким пов'язаний ряд питань, і висока ймовірність несприятливих погодних умов на морі: взимку шторми частіше.

Тестовий запуск поїзда, який показав, що для комерційного успіху проекту необхідно вирішити кілька питань, відзначають у Zammler.

"По-перше, це вартість доставки. Офіційно ПАТ "Укрзалізниця" озвучило ціну 5 559 дол. для сорокафутового контейнера. Ця сума перевищує вартість автомобільної транзитної доставки через Росію в півтора-два рази", - відзначають у дослідницькому центрі.

По-друге, відкритими залишаються питання пропускної здатності (частоти) і завантаженості маршруту. Багато питань до призначеного оператора проекту - ЦТС "Ліски", який є структурною одиницею ПАТ "Укрзалізниця". Структура зараз на етапі реорганізації, і це ускладнює можливість швидкого вирішення питань щодо тарифів, графіків, розрахунку запиту бізнесу, зазначають у Zammler.

"По-третє, при розробці проекту не було достатньо враховано інтереси інших учасників ринку: логістичного бізнесу, транспортних компаній, імпортерів та експортерів. Для повноцінної участі в проекті бізнес дуже зацікавлений у гарантії з боку держави, таких як: регулярність рейсів, гарантії доставки вантажу і готовність працювати над зниженням тарифів", - сказано в повідомленні.

Нагадаємо, 15 січня був запущений перший експериментальний потяг за маршрутом "Україна-Грузія-Азербайджан-Казахстан".

Згодом прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк доручив вивчити можливість скорочення тривалості рейсу новим "Шовковим шляхом" до 10 днів і зниження собівартості перевезень.

Бо Захід не реагує. російська підривна діяльність шириться Європою та вказує на моделі майбутньої агресії – Кейр Джайлз
Бо Захід не реагує. російська підривна діяльність шириться Європою та вказує на моделі майбутньої агресії – Кейр Джайлз
Макрон зустрічається з Сі. Два імператори на порозі двох воєн – огляд ЗМІ
Макрон зустрічається з Сі. Два імператори на порозі двох воєн – огляд ЗМІ
Лінії стабілізуються. Реальна історія останніх місяців війни – Філліпс О'Брайен
Лінії стабілізуються. Реальна історія останніх місяців війни – Філліпс О'Брайен
Боротьба з ППО супротивника  по-українськи. Українці ефективно знищують російську ППО вздовж лінії фронту – Том Купер
Боротьба з ППО супротивника по-українськи. Українці ефективно знищують російську ППО вздовж лінії фронту – Том Купер
Дугін розповів, як зруйнувати Захід зсередини. Такер Карлсон і
Дугін розповів, як зруйнувати Захід зсередини. Такер Карлсон і "путінський Распутін" залізли у вітальню США – Джулія Девіс
Ситуація на східному фронті. Часів Яр, Сіверськ та можливість наступу на Харків та Суми – Frontelligence Insight та Дара Массіко
Ситуація на східному фронті. Часів Яр, Сіверськ та можливість наступу на Харків та Суми – Frontelligence Insight та Дара Массіко
росія просувається на Сході. Її військова ефективність підвищилася, проте, чи надовго? – Мік Раян
росія просувається на Сході. Її військова ефективність підвищилася, проте, чи надовго? – Мік Раян
росіяни втратили можливість наступати на оперативному рівні. Тож маємо 1000 маленьких атак піхотою – Том Купер
росіяни втратили можливість наступати на оперативному рівні. Тож маємо 1000 маленьких атак піхотою – Том Купер