Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Удар по кузову

Богдан Швед
Удар по кузову
Фото: аutonews.autoua.net
Підняття ставок на ввіз кузовів в Україну зі €109 до €800 (нові кузови) та з €436 до €2,5 тис (старі), дозволить впевненіше почуватися вітчизняним автовиробникам, але спричинить закриття підприємств "Єврокар" та "КрАСЗ". Останнім необхідно дати час подумати, чи зможуть вони збільшити інвестиції у підприємства з метою переходу на повний цикл виробництва, зауважують експерти.

Народні депутати допомогли вітчизняним виробникам боротися проти "викруткового" виробництва автомобілів в Україні. Підняття ставки акцизу на ввіз кузовів до України може спричинити закриття двох автоскладальних заводів: "Єврокар", де збирають автомобілі групи VW, зокрема Skoda, та Кременчуцький автоскладальний завод (КрАСЗ групи АІС), який випускає ВАЗ, ГАЗ, китайські Geely та корейський Ssang Yong.

За словами народного депутата від Партії регіонів, почесного президента АІС Дмитра Святаша, нововведення спричинить монополізацію українського автопрому однією компанією.

"Якщо буде введено такий акциз, то будуть закриті два автоскладальні заводи, які сплачують до бюджету близько 600 млн грн, 3,5 тис людей втратять роботу, і буде створена штучна монополія одного, дуже шанованого, але, наголошую, лише одного підприємства в Україні", - зазначив нардеп під час голосування за законопроект.

Дмитро Святаш мав на увазі, зокрема, компанію "Укравто" Таріела Васадзе, яка володіє запорізьким ЗАЗом. Автовиробники давно звинувачували складальників у несправедливій конкуренції, оскільки ті значно менше інвестують в українське автомобільне виробництво. Фактично, займаються імпортом по частинах автомобілів в Україну, не платячи при цьому відповідних зборів та податків.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні можуть закрити заводи із виробництва автомобілів Skoda і SsangYong

За словами самого Васадзе, теперішні ставки на ввіз кузовів для SKD-збірки в Україні наносять безпосередній удар по виробнику та автомобільних імпортерах.

Сам "Єврокар" переживає сьогодні непростий період. Через кризу компанія вже звільнила 800 працівників. За словами голови наглядової ради "Атолл Холдинг" (володіє ПрАТ "​​Єврокар") та голови ради Асоціації "Укравтопром" Олега Боярина, компанія може припинити виробництво впродовж 2-3 місяців. Якщо воно зупиниться, то "Єврокар" займеться виключно імпортом автомобілів.

"Ми будемо займатися імпортом. Це найпростіше. Простіше мати 15 осіб в структурі імпорту і продажу, ніж півтори тисячі для виробництва", - сказав Олег Боярин в інтерв’ю одному з автомобільних інтернет-видань.

На запитання, що буде з виробництвом бізнесмен відповів: "Не знаю. Будемо вирощувати на місці заводу огірки, теплиці побудуємо, щось ще придумаємо".

"Керівництвом компанії неоднократно наголошувалося, що у разі підвищення акцизного збору на кузови для промислового складання легкових автомобілів, таке виробництво буде економічно не вигідне і не призведе до захисту внутрішнього ринку, а навпаки призведе до його монополізації однією компанією (Корпорація УкрАвто, яка володіє ПАТ "ЗАЗ)", - розповіла iPress.ua керівник відділу зв'язків з громадськістю та пресою ТОВ "Єврокар" Олена Гавінська.

За словами представника компанії, акциз на кузови для промислового виробництва легкових автомобілів повинен бути мінімальний або взагалі його не повинно бути, оскільки з виробленого з цього кузова легкового автомобіля збирають акцизний податок.

Введення в дію акцизу неодмінно спричнить подорожчання автомобілів.

"Ми можемо прогнозувати, що середня вартість найбільш популярних автомобілів основних виробників зросте щонайменше на 15%-25%", - повідомили iPress.ua в компанії "АІС".

"При даному сценарії розвитку авторинку очікується, що обсяги продажів в 2013 році впадуть не менше ніж на 30% і складуть, в кращому випадку, 150-160 тис автомобілів, що буде аналогічно обсягам 2009 року", - розповіли в прес-службі автовиробника.

Згідно з їхніми підрахунками, на ринку не реалізують щонайменше 60 тис автомобілів від чинного прогнозу. Якщо брати в розрахунок, що середня вартість нового легкового автомобіля в Україні сьогодні становить близько 170 тис грн, обсяг ринку в наступному році скоротитися на 10 млрд. грн.

"При такому падінні ринку державний бюджет України недоотримає понад 2 млрд. грн., Внаслідок чергових скорочень тисячі людей залишаться без роботи. Хвиля скорочень торкнеться як торгових підприємств (автосалони), так і ряду виробничих компаній", - зауважив автовиробник.

Автоскладальникам потрібен час

Теоретично збільшення ввізного мита для кузовів з метою захисту вітчизняного виробника є хорошим наміром. Однак, у цьому питанні потрібне регулювання з боку держави, яке б дозволило компаніям, які складають сьогодні автомобілі, збільшити інвестиції в розвиток підприємств.

У світі існує практика, яка дозволяє SKD-складальникам розпочати "викруткове" виробництво автомобілів в країні, однак через два-три роки поступово переводити його на повний цикл виробництва. Власне вітчизняні виробники обурені тим, що їм необхідно інвестувати у повний цикл виробництва значно більші кошти, тоді як заводи типу "Єврокар" та "КрАСЗ" лише "скручують"  автомобілі і повноцінно конкурують з ними.

"Підприємства в Україні займаються крупновузловим виробництвом вже багато років. У них не було бізнес-планів, згідно з якими їм потрібно поетапно переходити на повний цикл виробництва. Але від них цих бізнес-планів ніхто і не вимагав", - розповів у коментарі iPress.ua головний редактор інформаційно-аналітичного порталу AUTO-Consulting Віктор Стельмах.

За його словами, в Україні немає жодного прописаного у законодавстві зобов’язання переводити складальне виробництво у дрібновузлову збірку, з поступовим збільшенням локалізації виробництва (запровадження зварювання, фарбування тощо). Відповідно діяльність заводів, де виробляють Skoda та Ssang Yong не порушувала жодного законодавства.

"Якщо цей закон приймуть, то я сподіваюся, що в чиновників вистачить розуму, щоб не закривати одразу підприємства. Потрібно поставити умови виконання плану для переходу на повний виробничий цикл. Підприємствам потрібно дати можливість подумати, чи зможуть вони працювати при повному циклі виробництва і чи вигідно це їм", - пояснив Віктор Стельмах.

Однак він зауважив, що досягти повноцінного компромісу між автовиробниками, автоскладальниками та імпортерами автомобілів в Україну практично неможливо.

"Всі задоволені не можуть бути. Це закладено в природі українського автопрому", - зазначив експерт.

 

(Попередній) план завоювання України? Ні, вирішальний елемент середньострокової стратегії окупації російських територій – Ніколя Тензер
(Попередній) план завоювання України? Ні, вирішальний елемент середньострокової стратегії окупації російських територій – Ніколя Тензер
Автоматизація торгівлі на Форекс за допомогою Forex VPS
Автоматизація торгівлі на Форекс за допомогою Forex VPS
путінський
путінський "торговець смертю" повернувся до збройового бізнесу. Цього разу з хуситами – WSJ
Чи варто очікувати Україні допомогу найближчі 4,5 роки від США. Що сталося з обороною Вугледара – Том Купер та Дональд Гілл
Чи варто очікувати Україні допомогу найближчі 4,5 роки від США. Що сталося з обороною Вугледара – Том Купер та Дональд Гілл
Секс, шпіонаж, Brexit. Як ірландський політик, який потрапив в любовну пастку, шпигував на росію – The Times
Секс, шпіонаж, Brexit. Як ірландський політик, який потрапив в любовну пастку, шпигував на росію – The Times
Байден
Байден "викинув рушника". Остання надія на Гарріс – Філліпс О'Брайен
Ілюзії і... ще більше ілюзій. Поведінка
Ілюзії і... ще більше ілюзій. Поведінка "зомбаків" із Заходу та керівництва України – Том Купер
Грозові хмари стають темнішими над Тайванською протокою і Південно-Китайським морем. Китай готовий до війни – огляд західних ЗМІ
Грозові хмари стають темнішими над Тайванською протокою і Південно-Китайським морем. Китай готовий до війни – огляд західних ЗМІ