Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Голівуд форматує світ

Голівуд форматує світ
Фото: Facebook.com
Уряд, влада завжди намагаються відправляти у суспільство власні ключові сигнали. Це можуть бути як цілі тексти, особливо в сферах, повністю контрольованих державою, наприклад, виступи президентів, або ж тільки інформаційні «поштовхи» в сферах, контрольованих іншими. Об’єктами впливу можуть бути як фізичний світ, так і світ інформаційний або віртуальний. Точніше, об’єктом впливу є масова свідомість, але впливати на нього можна за допомогою імплементації необхідних змін у фізичний, інформаційний і віртуальний світи.

Про вплив віртуального світу на масову свідомість розповідає Георгій Почепцов у блозі kinoxata.org.ua.

Хоча Голівуд розглядають як «міністерство мрії» всього світу, головні його завдання знаходяться в площині впливу на самих американців. ФБР створило свій підрозділ, націлений на індустрію розваг, іще в тридцятих роках. Агентству стало зрозуміло, що люди отримують інформацію завдяки популярній культурі, і захотіло, щоб його агенти виглядали більш адекватно. Сьогодні в цьому офісі працює близько 10 чоловік.

Американська пропаганда

Пентагон створив такий відділ в 1947 р., але без формальної основи робота проводилась і раніше. ЦРУ створює свій офіс в 1996 р. Брендон, його нинішній керівник, каже, що у складні часи саме з поп-культури люди черпають інформацію, як саме працює уряд. У його біографії сказано, що він 32 роки пропрацював в ЦРУ і сьогодні є офіційним представником ЦРУ в кіноіндустрії. Ця робота описується як надання технічної підтримки для документальних і художніх фільмів, а також телевізійних програм з метою реалістичного відображення діяльності ЦРУ.

В інтерв’ю Брендон говорить: «Я надаю підтримку режисерам і телевізійникам, які зацікавлені в поєднанні драматичного, художнього зображення агентства і в тому, щоб мати більше реалізму». Він розповідає, що з усіх державних агентств ЦРУ на цьому полі з’явився останнім.

Щодо питань виробників фільмів, він говорить: «Вони часто ставлять запитання про комунікацію – як агенти розмовляють один з одним, які процедури і який жаргон ми використовуємо. Багато письменників бачили документалістику, яку я робив для каналу «Discovery» про агентство і вже мають достатньо інформації».

Зрозуміти принципи, за якими створюється віртуальне відображення дійсності, можна за спеціальним документом ЦРУ про відкритість. У документі поставлено такі завдання:

- Бути послідовним;

- Бути кращим;

- Бути достовірним, визнаючи помилки;

- Персоналізувати агентство;

- Зберігати секретність.

Ми навели цей приклад заради останнього пункту. Забезпечення таємниці агентства є метою, як це не дивно. Що стосується статусу-кво, то формулювання цього документа наступне: Багато американців не розуміють сутності та ролі розвідки в прийнятті рішень у сфері національної безпеки. Багато людей орієнтуються романтичними погляди на розвідку з кіно, телебачення, книг і газет. Це руйнує репутацію агентства, заважаючи йому виконувати свою місію.

Останнім серед агентств прийшло на це поле міністерство внутрішньої безпеки, створене після 11 вересня 2011. Його представляє Фергюссон, колишня актриса, яка працювала з Голівудом в NASA. Якщо вона приймає сценарій, міністерство надасть поради та технічну підтримку. На цей офіс витрачається менше грошей, тому що вона там одна, хоча зарплата її досягає ста тисяч доларів.

Журнал Wired в одній зі своїх статей трохи розповів про нюанси такого співробітництва. Наприклад, Пентагон «допоміг» трохи переписати сценарій «Трансформерів», що дало можливість задіяти для роботи у фільмі вертольоти, військові кораблі і навіть, лише за 24 000 доларів на годину, літаки Стеллс.

Тут цікаві два аспекти. Пентагон коригує сценарій, за що постановники фільму отримують доступ за дешевою ціною до військової техніки або військових баз. Дослідники називають дві мети Пентагону: по-перше, позитивне висвітлення військовослужбовців (без наркотиків, нецензурних слів, непристойної поведінки). Для цього втручаються в процес кіновиробництва двічі – як на рівні сценарію, так і на рівні вирізання готового матеріалу. Останнє «добро» кажуть після перегляду фільму в самому Пентагоні. По-друге, метою є привабливість військової кар’єри для молоді. Це також є дуже важливим моментом, оскільки армія США формується на професійній основі.

Якщо вдуматися в цей та інші приклади, мова йде про форматування майбутнього, не у випадку кіно як це офіційно формулюється, а взагалі, під потреби національної безпеки США. Візьмемо такий приклад: сьогодні Пентагон фінансуватиме підготовку вчених, щоб зробити з них сценаристів, які піднімуть популярність науки з допомогою кіно, зроблять кар’єру вченого більш привабливою для американців. Тут маються на увазі природничі науки, до яких тепер звертаються набагато менше людей, ніж раніше. У цій сфері є багато іноземців, а в лабораторії і інститути потрібні саме американські громадяни через вимоги секретності. Пентагон дає гроші на такий довгостроковий проект, в якому він навіть не головний. Тому що сценаристи потрібні всій державі, а не тільки Пентагону.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Європейці через кризу менше ходять у кіно

Ця стаття цитує одного з університетських професорів, який говорить: «Якщо я хочу дивитися спортивну програму, я можу зробити це на одному з чотирьох або 12 каналів, 24 години на день, сім днів на тиждень. Уявіть собі, якби наукове програмування мало б таку ж присутність».

Коли сталися сумнозвісні події 11 вересня, Роув як найближчий радник Буша прибув до Голівуду на зустріч з продюсерами та режисерами. Він надав їм ключові теми, в яких адміністрація чекала допомоги від кіноіндустрії:

- Антитерористична компанія не є війною з ісламом;

- Потрібна допомога в проблемі призову в армію;

- Американські війська і їх сім’ї потребують підтримки;

- Атаки 11 вересня були атаками проти цивілізації, вони вимагають глобального відповіді;

- Дітей треба переконати, що вони в безпеці від атак;

- Антитерористична кампанія є війною зі злом.

Ця зустріч тривала 90 хвилин. Кіномагнати побачили презентацію, яка нагадала їм про розвідувальні брифінги у Білому домі. Тим більше, що такий досвід Голівуд вже мав під час Другої світової війни, коли створювалися відповідні фільми на допомогу фронту. Тоді ж був отриманий цікавий досвід навчання солдат за допомогою кіно.

При цьому слід визнати, що кіноіндустрія може задавати тон всій ситуації – точки відліку, що дозволяють відштовхуватися масовій свідомості, коли суспільство намагається побудувати власне розуміння ситуації. Новини дають лише фактаж, який ще потрібно самому інтерпретувати, якщо таку інтерпретацію для тебе не зробили заздалегідь.

Гoлівуд вже робить фільм про загибель Бен Ладена. Масова культура не могла пройти повз такої події. Разом з тим дослідження появи арабів/мусульман в американському кіно демонструє два етапи. До війни їх зображували згідно етнічних/екзотичних стереотипів. Після іранської революції Близький Схід відразу став ворогом в американському кіно. При детальному розгляді виділяють п’ять етапів, в якості останнього виступає ситуація після першої війни в Перській затоці і кінця холодної війни. Саме в цей період з екранів зникають росіяни як звичний образ ворога, а їх місце займають мусульмани. Як бачимо, кіно насправді не є художньою дійсністю, воно чітко відбиває політичні реалії.

Оригінал: kinoxata.org.ua

Ескалація, червоні лінії, ризики та російсько-українська війна. Частина 1 – Лоуренс Фрідман
Ескалація, червоні лінії, ризики та російсько-українська війна. Частина 1 – Лоуренс Фрідман
Не варто надто радіти запізнілій допомозі США. Вона призначена лише кільком підрозділам ЗСУ – Том Купер
Не варто надто радіти запізнілій допомозі США. Вона призначена лише кільком підрозділам ЗСУ – Том Купер
путін гудбай.  Як роззброїти росію на газовому ринку – CEPA
путін гудбай. Як роззброїти росію на газовому ринку – CEPA
росія чинить культурний геноцид в Україні. Які справжні цілі кремля – Джейд МакГлинн
росія чинить культурний геноцид в Україні. Які справжні цілі кремля – Джейд МакГлинн
США оголосили про новий пакет військової допомоги для України на $1 млрд
США оголосили про новий пакет військової допомоги для України на $1 млрд
Роль російських аграрних олігархів у виробництві безпілотників. Розслідування ухилення від санкцій – Frontelligence Insight
Роль російських аграрних олігархів у виробництві безпілотників. Розслідування ухилення від санкцій – Frontelligence Insight
росіяни прорвалися до Очеретиного. І намагаються закріпити успіх – Том Купер
росіяни прорвалися до Очеретиного. І намагаються закріпити успіх – Том Купер
Пропагандони мають нову героїню у Вашингтоні. Вони лютують через
Пропагандони мають нову героїню у Вашингтоні. Вони лютують через "зраду" республіканців – Джулія Девіс