Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Підручники для першачків не вчать, а калічать, - вчителі

Підручники для першачків не вчать, а калічать, - вчителі
Фото: vatmvo.at.ua
Правозахисниця Римма Білоцерківська на своїй сторінці у мережі Facebook подала аналіз двох навчальних посібників для учнів перших класів – з математики та з природознавства, складений працівниками освіти. Окрім того, що ці книжки не відображають особливостей дітей такого віку, вони ще й відбивають бажання вчитись.

Чим швидше встановимо конституційний устрій, тим швидше врятуємо наших дітей. Цього нам не видно не на поверхні і здається, що інших катувань немає. Знущаються над діточками, починаючи з дитсадка і школи. Цей аналіз провели вчителі початкових класів Кіровоградщини. Про нові навчальні програми, підручники для початкової школи:

"При складанні навчальної програми для початкової школи автори виходили з наукових міркувань, відобразили цілісне бачення навчальних досягнень молодших школярів, адаптуючи його до вимог 21 століття.

Та, на жаль, учені не залучили до цього процесу психологічну та соціологічну службу, учителів – практиків.

Так, наприклад , навчальні програми для 1 класу перенасичена навчальним матеріалом. Цей обсяг матеріалу не відповідає психологічним та віковим особливостям 6–літок. Саме у початковій школі формується основа подальшого навчання і розвитку дитини. У цьому віці досить розвинуте сприймання, учням притаманна висока гострота слуху, зору, вони добре орієнтуються у різноманітних кольорах, формах, і т.д. Разом з тим, це сприймання ще слабо диференційоване. Діти цього віку ще не вміють здійснювати цілеспрямований аналіз результатів сприймання, виділяти серед них головне, істотне. Крім того, до програми з математики включено досить значний об’єм навчального матеріалу, який дитина у силу об’єктивних вікових особливостей не зможе опанувати. Саме від успіху навчання залежить ставлення до нього, психо–емоційний стан дитини, а звідси і її здоров’я. Для реалізації нової навчальної програми учитель змушений вибирати: або виконати програму незважаючи на те, що діти при цьому перенавантажені, перенапружені, роздратовані. Або ж зберегти майбутнє нації – при цьому не виконавши замовлення держави, та своїх педагогічних завдань. Домашні завдання для 6 літок не передбачені санітарними нормами, а отже, увесь обсяг навчального матеріалу треба опанувати за 35 хвилин.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Польщі сексуальні меншини переписують шкільні підручники

Складені у відповідності до нових навчальних програм підручники, зокрема, підручники з математики (Ф.М. Рівкінд, Л.В. Оляницька), з природознавства (І.В. Грущинська) видані за рахунок державних коштів не зовсім вдалі для опанування зазначених навчальних предметів. Так, у підручнику з математики в основу вивчення та засвоєння матеріалу про перший десяток використано казку норвезького автора Альфа Прейсена, яка не є класичною, не має нічого спільного із національним світобаченням української дитини. Підручник містить дуже незначний матеріал для засвоєння обчислювальних навичок, а саме, вивчивши знаки "+" та "-" для закріплення знань у підручнику відсутні приклади та завдання для практичного засвоєння знань.

Підручник перевантажений правилами для обов’язкового запам’ятовування (при тому, що учні тільки вчаться читати). Так, на сторінці 8 дитині запропоноване для запам’ятовування правило: "Групу предметів, об’єднаних за певною ознакою , називають множиною". Навчальна програма не передбачає засвоєння такого поняття як "множина" та "елемент множини". Вона передбачає формування вмінь учня об’єднувати об’єкти у групу за спільною ознакою; розбивати об’єкти на групи за спільною ознакою. 

На 13 сторінці підручника (3 тиждень навчання дитини у школі) учень 6–річного віку повинен засвоїти 9 нових понять (точка, пряма, вертикальні, горизонтальні, похилі прямі, крива, ламана, замкнена і незамкнена лінії).

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Луганським першачкам видали Букварі з картою України, на якій немає Луганська

Одним із завдань математики, як навчального предмету, є формування вмінь розв’язувати текстові задачі. Та, на жаль, користуючись тими задачами, які пропонують автори, цього зробити не можна! 

Першокласнику не під силу зрозуміти умову і розв’язати задачу, подану на стор. 102 підручника: "Український майстер мініатюр Микола Сядристий розмістив у 1 зернині 3 томи "Кобзаря" Т. Шевченка. Скільки макових зернин потрібно мати, щоб розмістити 9 таких томів збірки?" 

При цьому, автори зовсім не врахували особливості мислення дитини цього віку. Діти цього віку переживають перехід від наочно–образного, конкретного мислення, яке притаманне дошкільнятам, до понятійного, науково-теоретичного. Конкретність мислення першокласників виявляється, передусім, у тому, що при розв’язанні розумового завдання вони опираються на означені словами конкретні предмети, їх зображення або уявлення. Їм легше проаналізувати конкретний факт та зробити відповідні висновки, ніж навести приклад до загального правила.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Мій погляд на цю проблему встає глобальним чином": найкраще зі ЗНО-2013

Подібне враження склав підручник з природознавства, завдання якого розраховані на вміння правильно, вдумливо, свідомо читати тексти та засвоювати подані в них знання. Підручник містить забагато ілюстративного матеріалу, який розсіює увагу дітей. У ньому майже відсутні схеми, малюнки, які б сприяли розвитку дитини та засвоєнню знань з теми. Програма і підручник побудовані без урахування життєвого досвіду учнів. Наприклад, дитина цього віку далека від засвоєння понять гірські породи, водойми (штучні, природні), карта, форми земної поверхні, природні парки. Ці теми вивчалися у 4 класі, і це доцільно – у 9 років життєвий досвід дає можливість опанувати ці теми. Цей підручник складено дуже "мудро" з точки зору бізнесових інтересів. Книжечка передбачає завдання на використання тексту, але його (з відомих міркувань) надрукували у іншій книжечці, яку до школи не надіслали. Учителі ж свідомі люди – придбають за власні кошти. Якщо не придбають – не навчать природознавству своїх вихованців. Ой, які мудрі чиновники! Як усе продумано! Скільки користі принесла би така мудрість, якби перед очима стояв образ дитини - ЛЮДИНИ, а не американської грошової одиниці! 

Не можна було зовсім відкинути попередні програми та підручники. Тільки після детального аналізу використання тих програм і підручників, які застосовувалися до 2012 року та вивчення результативності знань, умінь та навичок учнів, можна було складати нові програми і підручники. Принцип науковості, яким керувалися автори нових програм і підручників, переважив принципи послідовності, доступності та ін."

Оригінал: facebook.com

Байдену потрібно змусити путіна нервувати. Він має всі повноваження і жодного виправдання – Марк Тот та Джонатан Світ
Байдену потрібно змусити путіна нервувати. Він має всі повноваження і жодного виправдання – Марк Тот та Джонатан Світ
Здавалося, що допомога Україні померла. Чому Джонсон все ж-таки виніс на голосування законопроєкт? – Washington Post
Здавалося, що допомога Україні померла. Чому Джонсон все ж-таки виніс на голосування законопроєкт? – Washington Post
Ескалація, червоні лінії, ризики та російсько-українська війна. Частина 1 – Лоуренс Фрідман
Ескалація, червоні лінії, ризики та російсько-українська війна. Частина 1 – Лоуренс Фрідман
Не варто надто радіти запізнілій допомозі США. Вона призначена лише кільком підрозділам ЗСУ – Том Купер
Не варто надто радіти запізнілій допомозі США. Вона призначена лише кільком підрозділам ЗСУ – Том Купер
путін гудбай.  Як роззброїти росію на газовому ринку – CEPA
путін гудбай. Як роззброїти росію на газовому ринку – CEPA
росія чинить культурний геноцид в Україні. Які справжні цілі кремля – Джейд МакГлинн
росія чинить культурний геноцид в Україні. Які справжні цілі кремля – Джейд МакГлинн
США оголосили про новий пакет військової допомоги для України на $1 млрд
США оголосили про новий пакет військової допомоги для України на $1 млрд
Роль російських аграрних олігархів у виробництві безпілотників. Розслідування ухилення від санкцій – Frontelligence Insight
Роль російських аграрних олігархів у виробництві безпілотників. Розслідування ухилення від санкцій – Frontelligence Insight