Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Плазма помирає, фабрики виставлені на продаж. Що буде з виробниками телевізорів?

Плазма помирає, фабрики виставлені на продаж. Що буде з виробниками телевізорів?
Фото: zualt.livejournal.com
Куди рухається ринок продажу телевізорів? Аналітики стверджують, що обсяги продажів телевізорів у світі падають. Gazeta Wyborcza пише про те, що планують робити виробники світові виробники побутової техніки, щоб не збанкрутувати.

Обсяг продажу телевізорів у світі постійно скорочується. У другому кварталі 2013 року, за оцінками дослідницької компанії NPD DisplaySearch, було продано 50,4 млн. телевізорів (це на 3% менше, ніж за аналогічний період 2012 року). Найкраще продаються рідкокристалічні (РК) телевізори - 45,9 млн. штук, що на 4% більше, ніж у другому кварталі 2012 року. На РК-телевізори припадає 91% всього світового ринку телевізорів. Але це переважно завдяки Китаю, де вони дуже популярні. Якщо не враховувати дані з Китаю, то їхній продаж так само би скоротився (хоча й і незначно), оскільки як європейці, так і американці купують їх менше. Зате продаж плазмових екранів (PDP) падає набагато швидше, і їхня частка на ринку скоротилася на 19%.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Інновації - хто наважиться протистояти їм?

Зростає, але досі скромними темпами, продаж нових зірок галузі - OLED-телевізорів, тобто телевізорів з екранами на органічних світлодіодах (208 тис. штук у другому кварталі) та 4K (129 тис. штук). Популярність архаїчних кінескопових телевізорів (CRT) далі падає.

Є з чого обирати

Кожен тип телевізора має свої недоліки та переваги. Дехто прагне придбати плазму, інші заощаджують на OLED-телевізор, іншим буде достатньо РК-телевізора. Плазма мала незабутню якість зображення (особливо глибокий чорний колір), але була чутлива до пошкоджень і споживала більше енергії. РК-телевізори дешевші в обслуговуванні, хоча й якість зображення поступається плазмам.

Фото: 3dnews.ru

Є ще OLED-телевізори (високий коефіцієнт контрастності, який створює тривимірне зображення), але така якість дорого коштує - у Польщі, залежно від моделі і розміру понад 20 тисяч злотих (53 тис. грн). Ну, зірка галузі, що сходить - телевізори 4K (дають високу якість зображення, набагато кращу, ніж Full High Definition, але насправді її можна оцінити лише на великих екранах). Але вони знаходяться поза досяжністю пересічного - їхня ціна становить кілька десятків тисяч злотих.

Японія втрачає ґрунт під ногами

Ще двадцять років тому японські телевізори перемагали конкурентів та не мали собі рівних. Нині японські виробники шукають, на чому можна заощадити. Це не означає, що їхні продукти з плином часу стали гіршими. Причина полягає в іншому. Сильна японська єна робить тамтешній експорт менш конкурентоспроможним. Крім того, велетнів з Країни квітучої вишні обійшли інші виробники, що пропонують продукти за нижчими цінами - переважно Samsung та LG. Галузі шкодить також те, що дедалі більше людей переглядають телеканали на комп'ютерах або планшетах.

Це можна побачити на частках у ринку. NPD DisplaySearch стверджує, що лідером ринку залишається Samsung (26,5%). За ним йде LG (16,3%). За наступні місця б'ються Sony, що має частку на ринку у 8%, Panasonic - 5,3%, і китайська TCL - 5,1%.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Повідомляємо офіційно: 3D телебачення померло

Конкуренція на ринку є дуже гострою, тому виробники змінюють стратегії і шукають нові привабливі ринки. Наприкінці жовтня ми повідомляли, що Toshiba продає свій завод у Польщі, що виробляє телевізори для всього європейського ринку і частково - російського. Хоча й японці закінчують звітні періоди з позитивним балансом (у 2012 році Toshiba заробила чистих $824 млн), але підрозділ, що займається виробництвом телевізорів, приніс втрати - лише у 2012 році збитки становили $166 млн.. Крім того, компанія оголосила про звільнення у цьому підрозділі - роботу втратять близько 3 тис. осіб.

Плазма вмирає

Стратегію змінює також й Panasonic. В компанії були у Японії три заводи з виробництва плазм, але вона послідовно їх закриває. На початку жовтня стало відомо, що голова компанії Кадзухіро Цуґа поставив хрест на останньому заводі - в Амаґасакі. Panasonic йде також з галузей, які не є прибутковими - наприклад, компанія продала компанію Panasonic Healthcare, що виробляє прилади для вимірювання артеріального тиску.

Виробництво плазм перестало цікавити також і компанію Pioneer. Кілька років тому лінійка плазмових телевізорів цієї компанії - Kuro - була однією з найкращих на ринку. Але продаж почав падати через конкуренцію з боку дешевших РК-телевізорів. Як наслідок, японці відмовилися від виробництва власних плазмових телевізорів. Проте, наступного року вони планують вийти на ринок OLED-телевізорів.

Заводи виставлено на продаж

Sony? Цьому велетню протягом останніх років жилося не найкраще. Він продавав чергові заводи у Словаччині, Іспанії, Мексиці та Сполучених Штатах. У 2011 році припинив семирічну співпрацю із Samsung (вона полягала у виробництві РК-матриць та обміні патентами). Підрозділ з виробництва телевізорів з 2008 року приносив збитки, і лише у 2013 році почав заробляти, хоча й загалом 2012 рік компанія завершила зі збитками у майже 6 млрд доларів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Шпаринка в майбутнє: 7 прогнозів футурологів

Sony, проте, є першою компанією, що дебютувала на ринку OLED-телевізорів. Який же був результат? Коли конкуренти теж зацікавилися цим типом продуктів, японці від нього відмовилися. Компанію вразили також такі трагедії, як землетрус та цунамі у Японії - вода затопила деякі фабрики, ще інші не працювали по кілька тижнів через перебої в електропостачанні. Компанія поступово виходить з галузі виробництва телевізорів, зосередивши свою увагу переважно на мобільних пристроях та гральних консолей (у цій галузі, як і Microsoft, вона є глобальним гегемоном), особливо зважаючи на те, що невдовзі у продаж надійде вже восьме покоління консолей, включно з PlayStation 4.

Чорний ювілей

А що робить Sharp? Минулого року компанія відзначила свій сторічний ювілей. Святкувати, проте, не було чого, оскільки компанія має не найкращі результати. Після трьох кварталів, що завершилися у березні цього року, збитки склали близько 4,6 млрд доларів. Тому компанія нині проходить через процес реструктуризації - позбувається телевізорних заводів, шукає кредити.

Викликає сумніви майбутнє заводу Sharp під Торунем. Продаж телевізорів Sharp у 2012 році у Європі склав менше 1 млн. штук, і тому компанія хоче його продати. Інші заводи, зокрема у Китаї, Малайзії та Мексиці також будуть виставлені на продаж. Реструктуризація означає також звільнення - близько 10 тис. осіб. - Потреби споживачів змінюються, а японські виробники електроніки, такі як Sharp, зі своїми розмірами та увагою, зосередженою на минулих успіхах, занадто повільно пристосовували до нової ситуації, - сказав Юкі Сакураї, президент Fukoku Capital Management.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як працює 3D в кіно?

Криза завдала удару не лише по японських виробниках. Впав ще ще один колишній велетень - голландська компанія Philips. Спочатку був закритий завод у Франції. Пізніше було створено альянс з китайською компанією TPV. Який же результат? Китайці продають свої телевізори під брендом голландців. Philips позбулася також виробництва більшої частини своєї побутової електроніки. Японська компанія Funai придбала за $150 млн. право виробляти музичні плеєри, навушники, DVD-плеєри під її брендом. Компанія зосереджується на сегментах домашньої побутової техніки та спеціалізованого медичного обладнання.

А що роблять конкуренти? Не сплять і рахують прибутки.

Джерело: Gazeta Wyborcza

Переклад: iPress.ua

В Україні росія починає нарощувати перевагу. Як цьому запобігти – Джек Вотлінг
В Україні росія починає нарощувати перевагу. Як цьому запобігти – Джек Вотлінг
Армія США не зможе так довго вистояти у війні безпілотників, як Україна. Її вистачить хіба що на місяць – Девід Екс
Армія США не зможе так довго вистояти у війні безпілотників, як Україна. Її вистачить хіба що на місяць – Девід Екс
Україна вимагає від США зняти обмеження для використання американської зброї. Натомість росія розгортає нову інформкампанію в американських ЗМІ
Україна вимагає від США зняти обмеження для використання американської зброї. Натомість росія розгортає нову інформкампанію в американських ЗМІ
Як Америка підіграє росії. путін розширює вторгнення, поки Україна чекає на західну зброю – Микола Бєлєсков
Як Америка підіграє росії. путін розширює вторгнення, поки Україна чекає на західну зброю – Микола Бєлєсков
росія просувається на Харківщині. Початковий аналіз російського наступу – Мік Раян
росія просувається на Харківщині. Початковий аналіз російського наступу – Мік Раян
росія вербує невдах, які шпигують за Заходом. Як молодь у Польщі та правих екстремістів у Британії вербує російська розвідка – Wall Street Journal та The Telegraph
росія вербує невдах, які шпигують за Заходом. Як молодь у Польщі та правих екстремістів у Британії вербує російська розвідка – Wall Street Journal та The Telegraph
Зниклі безвісти: західні уми. Нездатність Заходу протистояти витівкам росії – Едвард Лукас
Зниклі безвісти: західні уми. Нездатність Заходу протистояти витівкам росії – Едвард Лукас
Перемога України визначить долю усього світу. Війна з росією є світовою війною автократій проти демократій – Хел Брендс
Перемога України визначить долю усього світу. Війна з росією є світовою війною автократій проти демократій – Хел Брендс