Кабмін запланував продати "Турбоатом" росіянам
Хоча перелік об’єктів приватизації ще можуть переглянути і він потребує затвердження урядом, саме Кабінет міністрів наполіг на його включенні до списку на продаж, пише "КомерсантЪ-Україна".
Джерело видання стверджує, що причиною входження "Турбоатому" у список на приватизацію є бажання уряду створити сприятливі умови для переговорів з Росією про зниження ціни на блакитне паливо.
"Ми намагаємось змінити хід переговорів з Газпромом і для цього пішли назустріч російським колегам як щодо Митного союзу, так і в частині продажу підприємств, які цікавлять російську сторону", - сказав співрозмовник газети.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Фірташ монополізував ринок титанової промисловості
Російські компанії не приховують інтересу до купівлі українського підприємства. Так, минулого тижня гендиректор концерну "Силові машини" Ігор Костін заявив, що змагатиметься за український "Турбоатом" з російською державною корпорацією "Росатом", якщо "Турбоатом" виставлять на продаж.
Керівник аналітичного відділу ІК Concorde Capital Олександр Паращій вважає, що потенційні інвестори змагатимуться за українське підприємство, якою б не була ціна його продажу, тому що воно випускає унікальне обладнання, виробництво якого Росія не освоїла.
"Турбоатом" - чи не єдине подібне прибуткове підприємство
За даними капіталізації "Турбоатому" на українській біржі, його справедлива вартість (державного пакету акцій) може становити 1,13-1,16 млрд грн, як сказав аналітик "АРТ-Капітал" Олексій Андрейченко.
"Турбоатом" минулого року спрацював з 34-відсотковою рентабельністю, що є достатньо високим показником для підприємств машинобудівельної галузі, де хорошим рівнем вважається 15-20%", - сказав Олексій Андрейченко.
У 2011 році дохід підприємства становив 1,4 млрд грн, чистий прибуток – 427,3 млн грн.
Експерти вважають, що завдяки продажу "Турбоатому" Кабмін хоче вирішити поточні проблеми з фінансами і не дивиться на перспективу. Такий крок може стати помилковим.
75,22% акцій "Турбоатому" належать державі, 14% - компаніям, афільованим з "Енергетичним стандартом" Костянтина Григоришина, 5% - російському концерну "Силові машини".