Люди бачать кольори по-різному: що для одного червоне, для іншого - синє

Фото: zir.com.ua
Науковці підчас нових досліджень з'ясували: що один і той ж об'єкт люди бачать по-різному - для кожного він свого кольору.
Те, що особисто ви сприймаєте як червоний колір, інші можуть сприймати як ваш синій, пояснює The Daily Mail.

На думку дослідників, наше сприйняття кольору формується під впливом зовнішнього світу, але прив'язане до зумовленого шаблону. Таким чином, попри усталені уявлення, червоний, який є кольором крові, полуниці і планети Марс, деякі люди можуть сприймати як синій колір. Таке відкриття дослідники зробили після дослідів з мавпами.

У статті, опублікованій ще в 2009 році в науковому журналі Nature, науковець з Вашингтонського університету, який займається вивченням колірного зору Джей Найц розповів, як у ході експериментів його команда вводила певний вірус за сітківку очей мавп, що дозволило їм побачити червоний, а також зелений і жовтий кольори.

При цьому прикметно, що тварини змогли розібратися в новій інформації, незважаючи на те, що генетично їхній мозок не запрограмований реагувати на червоний колір.

Фото: zir.com.ua

Тоді дослідники висунули припущення, що винайдений метод відновлення сприйняття кольорів дозволить не лише лікувати дальтонізм, а й повертати зір сліпим.

Діти - як мавпи

Пізніше, продовжуючи розпочаті дослідження, науковці вирішили з'ясувати, що ж саме бачать примати, які отримали триколірний зір. Саме тоді вони й дійшли думки, що у мавп не було зумовлене сприйняття, приписуване кожній довжині хвилі. З чого зробили висновок, що людський мозок зазвичай працює аналогічним чином: коли людина народжується, її нейрони не налаштовані реагувати на кольори певним чином.

"Я б сказав, недавні експерименти підводять нас до тієї думки, що всі ми бачимо різні кольори", - сказав Найц.

У свою чергу інший фахівець у сфері колірного зору Джозеф Керролл з Медичного коледжу штату Вісконсін констатував більш упевнено: "Я думаю, ми можемо з упевненістю сказати, що люди не бачать однакові кольори".

Фото: zir.com.ua

Тим часом інші дослідження показують, що наша емоційна реакція на кольори не залежить від їхнього сприйняття.

Синій колір, як правило, має заспокійливий ефект на людину, що пов'язано з короткою довжиною хвилі світла, що потрапляє на сітківку. Водночас довші хвилі - жовтий, оранжевий і червоний кольори - можуть зробити нас більш уважними.

Нагадаємо, група американських іхтіологів розкрили таємницю зору акул-молотів. Результати проведених досліджень дозволяють припустити, що велика відстань між очима наділяє цих акул стереоскопічним зором, що дає їм перевагу перед іншими морськими хижаками.
Байдену потрібно змусити путіна нервувати. Він має всі повноваження і жодного виправдання – Марк Тот та Джонатан Світ