Мобільним операторам заборонили хитрувати з тарифами
Останній раз правила надання телекомунікаційних послуг переглядали ще сім років тому, у 2005 році.
Серед нововведень – офіційне скасування плати за з’єднання назавжди та запровадження посекундної тарифікації. Відтепер абонент інтернету або мобільного зв’язку чи кабельного телебачення платитиме лише за спожиті послуги.
Контент-послуги: лише за згоди споживача
Окрім того, відтепер оператор чи провайдер не може змінювати один тарифний план на інший в односторонньому порядку. Користувачу повинні дохідливо і зрозуміло пояснити, який тарифний пакет йому пропонують.
Як зазначили в Нацкомісії з регулювання зв’язку та інформатизації (НКРЗІ), нові правила також передбачають норми, покликані захистити споживачів мобільного зв'язку від не завжди добросовісних дій третіх сторін – контент-провайдерів. Відтепер оператори не можуть без згоди сторін надавати контент-послуги. Абонент повинен бути достатньо проінформований про характер і вартість тієї чи іншої послуги.
Також НКРЗІ пішла назутріч інтернет-операторам і регламентувала мінімальну гарантовану швидкість доступу до всесвітньої мережі і лише ту, яка прописана у договорі оператора і абонента.
Оператори відповідатимуть за якість
У НКРЗІ очікують, що нові правила надання телекомунікаційних послуг зобов’яжуть операторів і провайдерів якісніше інформувати клієнтів про умови надання телекомунікаційних послуг, у тому числі контент-послуг абонентам.
Водночас нові правила сприятимуть доступу споживачів до інформації про послуги, їх якість, умови надання та отримання, - зазначили у прес –службі Нацкомісії.
Мобільні оператори задоволені
Мобільні оператори у цілому розцінили нові правила як позитивну подію для ринку.
"У нових правилах більш чітко визначені права та обов’язки операторів та споживачів та умови оплати послуг", - розповів у коментарі iPress менеджер зі зв'язків з громадськістю Львівської філії ПрАТ "
"Основні новації – абсолютно новий порядок надання контент-послуг, деякі зміни при формуванні тарифних планів – тепер потрібно обов’язкового вказувати мінімальний та граничний термін дії тарифних планів", - зазначив Віктор Гальчинський.