Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

НАЗК просить доступ до всіх реєстрів, необхідних для перевірки декларацій

НАЗК просить доступ до всіх реєстрів, необхідних для перевірки декларацій
Для забезпечення процесу повної перевірки е-декларацій НАЗК необхідно мати доступ до всіх державних реєстрів України.

Про це йдется у звіті НАЗК на основі аналізу бізнес-процесів повної перевірки е-декларацій, повідомляє прес-служба агентства.

Аналіз було проведено за допомогою експертів Програми "Антикорупційна ініціатива ЄС в Україні" (EUACI).

За його результатами підготовлено звіт, у якому вказується на проблеми, з якими доводиться стикатися у процесі проведення повної перевірки е-декларацій та надано 85 рекомендацій щодо їх усунення чи удосконалення процесу перевірки.

Відповідно до рекомендацій, покращення бізнес-процесів у НАЗК може відбутись після усунення зовнішніх обмежень, зокрема, шляхом надання НАЗК доступу до державних реєстрів, необхідних для проведення перевірок, та удосконалення порядку проведення повної перевірки декларацій.

Для порівняння у звіті наводиться інформація про Румунське агентство з питань доброчесності (АNI), яке володіє доступом до всіх необхідних баз даних та щороку проводить близько 4 000 перевірок декларацій.

"Будучи у таких же умовах, НАЗК зможе обробляти у декілька разів більше декларацій, ніж румунські колеги, зважаючи на кількість проведених на сьогодні повних і спеціальних перевірок декларацій за відсутності модуля верифікації та наявності доступу до лише 11 з 23 необхідних реєстрів та баз даних", - йдеться у повідомленні.

Експерти EUACI наголошують на необхідності запровадження обов’язкової формули обчислення необґрунтованих статків/незаконного збагачення як зобов’язуючої настанови для всіх зацікавлених сторін процесу повної перевірки декларацій, розслідування, провадження та судового розгляду справ щодо незаконного збагачення.

Одночасно, одним із невідкладних питань є запровадження електронної системи розподілу справ щодо повної перевірки декларацій та передача НАЗК функцій адміністрування Реєстру е-декларацій.

Крім цього, експерти EUACI підкреслюють необхідність уповноваження НАЗК самостійно приймати внутрішні рішення щодо процедури й методів перевірки декларацій без реєстрації цих рішень у Міністерстві юстиції.

Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян