Іспанські профспілки: водій не винен в аварії, потягу бракувало сучасної системи безпеки
Іспанські ЗМІ пишуть про те, що причиною катастрофи стало перевищення швидкості руху. На відео з однієї з камер спостереження видно, як потяг на завеликій швидкості в'їжджає в поворот, але першими з рейок сходять вагони, а не локомотив, пише DW.de.
Ніколас застерігає ЗМІ від передчасних висновків. Навіть якщо машиніст зізнався у значному перевищенні швидкості, це не означає, що він визнав свою вину чи є винним, каже фахівець.
Таємниці чорної скриньки
За його словами, вина за скоєне лежить не лише на машиністові, треба розглянути й інші можливі фактори, які призвели до катастрофи. Правду можна довідатися тільки за допомогою "чорної скриньки", яка перебуває у слідчих.
"Європейська система керування залізничним транспортом" (ERTMS) могла б самостійно запустити гальма. Проте саме на ділянці перед місцем катастрофи встановлена тільки стара система контролю, яка може надсилати виключно сигнали небезпеки. Виходить, що про причини трагедії можна тільки здогадуватися", - наголосив він.
В'їжджаючи на міст, машиністи знову перебирають на себе керування потягами, каже Ніколас: "Якщо потяг має так сильно гальмувати, для цього знадобилася б ще одна система безпеки".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Машиніст іспанського поїзда хвалився, що їздить 200 км/год: уявіть, який це кайф
Представник профспілки машиністів Хуан Хесус Ґарсіа Фрайлес у зв'язку з цим виступає за збільшення інвестицій у безпеку іспанських залізничних шляхів. Рішення про масштабне запровадження ERTMS було ухвалене Єврокомісією ще у 2005 році. Ця система має полегшувати транскордонний залізничний рух. На її запровадження передбачений термін до 12 років.
Іспанська мережа залізничних шляхів ще з 2005 року належить не державній залізничній компанії Renfe, а підприємству громадського користування Adif, що має стимулювати конкуренцію у сфері пасажирських і вантажних перевезень.
Нині за допомогою ERTMS в Іспанії контролюють 1786 кілометрів залізничних колій - за даними Adif, це більше, ніж у будь-якій іншій європейській країні. Однак підприємство не забажало висловлюватися щодо відсутності ERTMS на ділянці, де сталася трагедія 24 липня.
Залізнична катастрофа поблизу Сантьяго-де-Компостела стала третьою наймасштабнішою за всю історію іспанської залізниці. У 1944 році понад сотня людей загинули, коли пасажирський потяг зіткнувся з маневровим локомотивом у тунелі біля Леона.
Режим генерала Франко намагався приховати масштаби аварії, тож офіційно повідомлялося виключно про 78 загиблих. Під час ще одного зіткнення в 1972 році на шляху від Севільї до Кадіса загинули 86 пасажирів. Одна з останніх катастроф трапилася у 2006 році, коли міжміський потяг зійшов із колії поблизу міста Паленсія на півночі країни. Тоді загинули семеро людей.