Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Іспанські профспілки: водій не винен в аварії, потягу бракувало сучасної системи безпеки

Іспанські профспілки: водій не винен в аварії, потягу бракувало сучасної системи безпеки
Фото: AFP
Речник залізничників в асоціації профспілок Comisiones ObrerasМануель Ніколас застерігає пресу від передчасних висновків і каже, що не можна судити машиніста за наслідки трагедії, оскільки його розмова з диспетчерською, де він нібито визнає себе винним у аварії потяга, офіційно не підтверджена.

Іспанські ЗМІ пишуть про те, що причиною катастрофи стало перевищення швидкості руху. На відео з однієї з камер спостереження видно, як потяг на завеликій швидкості в'їжджає в поворот, але першими з рейок сходять вагони, а не локомотив, пише DW.de.

Ніколас застерігає ЗМІ від передчасних висновків. Навіть якщо машиніст зізнався у значному перевищенні швидкості, це не означає, що він визнав свою вину чи є винним, каже фахівець.

Таємниці чорної скриньки

За його словами, вина за скоєне лежить не лише на машиністові, треба розглянути й інші можливі фактори, які призвели до катастрофи. Правду можна довідатися тільки за допомогою "чорної скриньки", яка перебуває у слідчих.

"Європейська система керування залізничним транспортом" (ERTMS) могла б самостійно запустити гальма. Проте саме на ділянці перед місцем катастрофи встановлена тільки стара система контролю, яка може надсилати виключно сигнали небезпеки. Виходить, що про причини трагедії можна тільки здогадуватися", - наголосив він.

В'їжджаючи на міст, машиністи знову перебирають на себе керування потягами, каже Ніколас: "Якщо потяг має так сильно гальмувати, для цього знадобилася б ще одна система безпеки".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Машиніст іспанського поїзда хвалився, що їздить 200 км/год: уявіть, який це кайф

Представник профспілки машиністів Хуан Хесус Ґарсіа Фрайлес у зв'язку з цим виступає за збільшення інвестицій у безпеку іспанських залізничних шляхів. Рішення про масштабне запровадження ERTMS було ухвалене Єврокомісією ще у 2005 році. Ця система має полегшувати транскордонний залізничний рух. На її запровадження передбачений термін до 12 років.

Іспанська мережа залізничних шляхів ще з 2005 року належить не державній залізничній компанії Renfe, а підприємству громадського користування Adif, що має стимулювати конкуренцію у сфері пасажирських і вантажних перевезень.

Нині за допомогою ERTMS в Іспанії контролюють 1786 кілометрів залізничних колій - за даними Adif, це більше, ніж у будь-якій іншій європейській країні. Однак підприємство не забажало висловлюватися щодо відсутності ERTMS на ділянці, де сталася трагедія 24 липня.

Залізнична катастрофа поблизу Сантьяго-де-Компостела стала третьою наймасштабнішою за всю історію іспанської залізниці. У 1944 році понад сотня людей загинули, коли пасажирський потяг зіткнувся з маневровим локомотивом у тунелі біля Леона.

Режим генерала Франко намагався приховати масштаби аварії, тож офіційно повідомлялося виключно про 78 загиблих. Під час ще одного зіткнення в 1972 році на шляху від Севільї до Кадіса загинули 86 пасажирів. Одна з останніх катастроф трапилася у 2006 році, коли міжміський потяг зійшов із колії поблизу міста Паленсія на півночі країни. Тоді загинули семеро людей.

Американські GLSDB мають проблеми з від'єднанням прискорювача. Чому росіяни прорвалися на Покровсько-Авдіївському напрямку – Том Купер
Американські GLSDB мають проблеми з від'єднанням прискорювача. Чому росіяни прорвалися на Покровсько-Авдіївському напрямку – Том Купер
Ескалація, червоні лінії, ризики та російсько-українська війна. Частина 2 – Лоуренс Фрідман
Ескалація, червоні лінії, ризики та російсько-українська війна. Частина 2 – Лоуренс Фрідман
Україні не вистачає сил. Проте шанси росіян захопити Донбас близькі до нуля – Дональд Гілл
Україні не вистачає сил. Проте шанси росіян захопити Донбас близькі до нуля – Дональд Гілл
Том Купер рекомендує: російська ракетна кампанія проти України. Довоєнні запаси балістичних та крилатих ракет закінчилися – Адріан Фонтанелла
Том Купер рекомендує: російська ракетна кампанія проти України. Довоєнні запаси балістичних та крилатих ракет закінчилися – Адріан Фонтанелла
Перегони на полі бою. росіяни хочуть захопити більше території, поки не дійшла американська допомога – Філліпс О'Брайен
Перегони на полі бою. росіяни хочуть захопити більше території, поки не дійшла американська допомога – Філліпс О'Брайен
"Знищені" росіянами 4-5 разів повітряні сили України продовжують наносити ураження. росіяни кидають в бій всіх, кого можуть нашкребти – Том Купер
Західним експертам варто зайнятися Шольцем – буде більше користі. росіяни продовжують просуватися на Захід від Авдіївки – Том Купер
Західним експертам варто зайнятися Шольцем – буде більше користі. росіяни продовжують просуватися на Захід від Авдіївки – Том Купер
ЗСУ поки не вдалося вирішити кризу біля Очеретиного. Бомби УМПК і РСЗВ завдають втрат – Том Купер
ЗСУ поки не вдалося вирішити кризу біля Очеретиного. Бомби УМПК і РСЗВ завдають втрат – Том Купер