Продавців їжі хочуть перевіряти лише двічі на рік
Продавців продуктів харчування, алкоголю та тютюну перевірятимуть планово до двох разів на рік, продавців одягу та взуття - раз на два роки, пише "КомерсантЪ-Украина".
Більше за всіх поталанить продавцям побутової хімії, косметики та лакофарбових виробів - до них приходитимуть з перевірками раз на три роки. Експерти відзначають, що зараз кількість перевірок зашкалює, тому дві в рік бізнес сприйме як припинення тиску з боку держави, йдеться у матеріалі.
У Міністерстві економічного розвитку і торгівлі запропонували переглянути критерії оцінки ступеня ризику підприємств, які підлягають державному контролю. З 2008 року періодичність планових перевірок органами держконтролю залежить від того, до якої категорії ризику (високого, середнього, незначного) належить та чи інша діяльність.
Розроблений МЕРТ документ передбачає звільнення від перевірок виробників і зберігає їх щодо продавців товарів і послуг.
Перелік продукції, який належить до високого ступеня ризику, уряд скоротить. У ньому залишаться лише продукти харчування, алкогольна та тютюнова продукція, пальне, дитячі товари, а також побутові послуги, послуги оздоровлення та відпочинку дітей, поставка електроенергії, газу та води.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Уряд дозволив виробникам не ставити маркування "Без ГМО"
Частина послуг, яка зараз належить до високого ступеня ризику, перейде у середню групу. Серед них: продаж електротоварів, одягу, взуття та шкіряних виробів, а також туристичних, готельних, транспортних послуг і послуг зв'язку.
Реалізацію інших товарів і послуг влада пропонує віднести до низького ступеня ризику. До них належатимуть фарба, косметика, продукція хімії та агрохімії.
Також у МЕРТі планують підвищувати якість товарів, які належать до високого ступеня ризику.
Експерти ж бачать у документі недоліки: "Ми вітаємо перегляд критеріїв, але даний проект виглядає дуже сирим і викликає безліч питань. Чому в списку є продукти харчування, безпека яких підконтрольна ветеринарним службам невідомо. Також незрозуміло, чому діяльністю з середнім рівнем ризиків названо продаж одягу та взуття", дивується керівник проекту IFC "Інвестиційний клімат в Україні" Сергій Осавалюк.
Аналітик резюмує, що під час розробки цього документа МЕРТ проігнорувало рекомендації IFC.