Пивовари зазнають збитків через прийняття мовного закону
"Виконання виробниками норми цього закону, потребуватиме негайних радикальних змін у багатьох частинах логістичних, бізнес та інших процесів, через які постаждає не лише пиво-безалкогольна галузь, а всі вітчизняні товаровиробники", - йдеться у повідомленні, яке компанія оприлюднила у четвер, 2 серпня.
В "Укрпиві" наголошують, що ця законодавча ініціатива не передбачає ні конкретних термінів на технічне переобладнання підприємств, ні процедури переходу до впровадження багатомовної вимоги у маркуванні товарів.
"Цей закон має набути чинності у розпал сезону, коли заводи, логістична інфраструктура, дистриб'ютори та торгові точки галузі працюють на повну потужність і мають великий запас товару, продаж якого в місцевостях з регіональними мовами з дня опублікування закону виявиться незаконним", - аналізує ситуацію, яка виникла, "Укрпиво".
Впроваджувати радикальні зміни у розпал сезону - неетично
Тому, на думку експертів, українські виробники будуть змушені вилучити і списати велику кількість готової продукції, а також зупинити виробництво і продаж товарів в Україні. Окрім цього, компанії зазнають збитків через неможливість використання вже виготовленої та придбаної упаковки та етикетки.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Російській мові в законі про регіональні мови приділяють більше уваги, ніж іншим
Нове маркування потребує величезних затрат. Фото: ЕРА
Як відзначає "Укрпиво", згідно з чинним законодавством, регіональними мовами можуть бути мови територіальних громад не лише великих адміністративних утворень, але й окремих районних центрів, міст та сіл. Тому компанії будуть змушені додатково маркувати продукцію для одного району чи навіть села.
"Укрпиво" хоче звернутися до Президента України Віктора Януковича з проханням змінити редакцію статті 26 "Мова реклами і маркування товарів" на альтернативну, яка зможе усунути зазначену загрозу.
Компанія "Укрпиво" не сама візьме вила
Одна з найбільших пивоварних компаній в Україні "САН ІнБев Україна" підтримує пропозицію "Укрпива" щодо скасуваня норм закону про обов'язкове багатомовне маркування.
"Наша компанія підтримує галузеву ініціативу щодо скасування норми закону про обов'язкове багатомовне маркування, оскільки вважає її імплементацію неможливою", - наголошує директор з правових питань та корпоративних відносин "САН ІнБев Україна" Денис Хренов.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Положення мовного закону суперечать Конституції, - Ставнійчук
Директор з юридичних питань пивоварної компанії Carlsberg Ukraine Наталія Бондаренко вважає "практично неможливим впровадження цієї норми закону в операційну діяльність компанії-виробника".
Такого безладу не має у жодній країні, - Бондаренко
"Від набрання законом чинності, компанія порушує вимоги законодавства. Адже у вкрай короткий термін повинна ввести адміністрування етикетки з усіма регіональними мовами і мовами меншин, яких в Україні налічується 18", - акцентувала Бондаренко.
Фото: carlsbergukraine.com
За її словами, такого підходу у маркуванні немає у жодній країні світу.
Нагадаємо, що Верховна Рада 3 липня прийняла закон "Про основи державної мовної політики", який значно розширює застосування російської мови на регіональному рівні. Автори законопроекту - депутати фракції Партії регіонів Вадим Колесніченко і Сергій Ківалов.
Прийняття закону спровокувало низку протестів у країні. Зокрема, відразу після голосування біля Українського дому в Києві проводилася голодовка і масова акція протесту.
31 липня парламент спрямував закон на підпис Президентові України.