Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Російські автовиробники платитимуть утилізаційний збір нарівні з українськими

Російські автовиробники платитимуть утилізаційний збір нарівні з українськими
Фото: autonews.autoua.net
Під тиском СОТ уряд Росії вирішив поширити утилізаційний збір на усіх учасників російського ринку, а не тільки на імпортерів. Українські компанії, що скоротили поставки в Росію на 30%, тепер отримають шанс відновити продажі.

"Вводяться такі ж платежі, як платять іноземні виробники", - сказав міністр Мінекономрозвитку РФ Андрій Бєлоусов. Він пояснив, що "принципове рішення" прийняли, а уряд розробляє нормативний акт, який "вирішуватиме багато технічних деталей", пише "КоммерсантЪ-Украина".

Це зрівнює у правах на цьому ринку, зокрема, українських постачальників. Старший аналітик ІК Dragon Capital Таїсія Шепетко говорить, що введення збору для імпортерів спричинило скорочення поставок з України автомобілів на російський ринок на більш ніж 30%. Основними постачальниками продукції на російський ринок є Запорізький автозавод (входить в "Укравто") і корпорація "Богдан". Обидва підприємства поставляють до РФ близько 50% своєї продукції.

"Це руйнує всю схему захисту російських автовиробників від наслідків вступу до СОТ", - говорить один з учасників ринку. Введений з 1 вересня 2012 збір завжди пояснювали "захистом екології" та необхідністю створення в Росії "розвиненої мережі утилізації автомобілів". Але ставки збору повністю компенсують зниження мит після приєднання до СОТ.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Україна і Росія відмовляться від утилізаційного збору на автомобілі

"Тепер російські автозаводи будуть змушені платити величезні гроші, які ніхто не передбачав у бізнес-планах. Фактично захисна міра обернулася проти тих, хто її лобіював", - говорить джерело на ринку.
Зрівняння збору грозить автовиробникам дуже великими витратами.

Михайло Пак з "Атона" вважає, що автомобілі групи ГАЗ подорожчають на 24%, КамАЗа - на 14-26%, АвтоВАЗу - на 8%, а "Соллерса" - на 7%. "У підсумку від збору серйозніше найбільше постраждають виробники вантажівок і LCV, які самі лобіювали високі ставки, щоб захиститися від імпорту", - відзначає аналітик.

Іноземним автоконцернам теж чекають серйозні витрати - наприклад, Volkswagen в 2012 році довелося б витратити €375 млн євро, Toyota - €193 млн, Ford - €143 млн.

Нагадаємо, що закон про 30% утилізаційний збір на окремі види транспортних засобів у Росії набув чинності 1 вересня. Український уряд запровадив його на російські автомобілі і автобуси. Вже 19 листопада Кабмін розробив законопроект про утилізаційний збір з усіх імпортованих і вироблених у країні автомобілів. А 20 листопада Верховна Рада ухвалила документ у першому читанні.

Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
Зустрілись двоє
Зустрілись двоє "легітимних". Як Мадуро планує пережити Трампа – New York Times
Меланшон проти Глюксманна. Битва за лідерство лівих сил Франції проти ультраправих – Politico
Меланшон проти Глюксманна. Битва за лідерство лівих сил Франції проти ультраправих – Politico