The Economist: Янукович вже не такий політично сильний, яким здається
Про це пише видання The Economist у статті "Розкол України: як ділять країну різні політичні, економічні та мовні табори", переклад якої пропонує iPress.ua.
"Зараз Янукович політично не такий сильний як здається. На останніх виборах у парламент у жовтні минулого року, його Партія регіонів отримала лише 30%, незважаючи на використання кожного можливого трюку для фальсифікацій", - аналізує видання.
Один із західних спостерігачів у коментарі The Economist наголосив, що голова української держави швидко здає позиції як лідер: "Вибори не були справедливими, але й результат засвідчив поразку Януковича".
"Його суперники, зокрема, блок Тимошенко, посилений екс-спікером парламенту Арсенієм Яценюком, партією "УДАР" на чолі з чемпіоном з боксу Віталієм Кличком і партією правих націоналістів "Свобода" - разом одержали понад 50% голосів виборців", - нагадує оглядач.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Януковича і ПР зневажають, але вони все одно перемагають
На думку автора статті, "якби не маніпуляції Януковича з виборчим законодавством, він міг би не бути вже при владі".
Попри те, що український політикум подроблений, його все ж об'єднують спільні бізнесові інтереси
Видання також акцентує, що влада в Україні є "клоновою". І на чолі найбільшої провладної бізнес-групи стоїть старший син Віктора Януковича Олександр, який змушений постійно змагатися із двома іншими олігархічними структурами.
"Першу очолює Ринат Ахметов, найбагатша людина України у руках якої зосереджене одне з найбільших у світі виробництв сталі. Друга сформована навколо Дмитра Фірташа, газового трейдера, і Сергія Льовочкіна, його молодшого партнера - голови Адміністрації Президента Януковича", - аналізує автор статті.
Газета нагадує, що Льовочкін нещодавно став власником 20% найбільшого приватного телеканалу в країні - "Інтер", "після того, як їх (Фірташа і Льовочкіна, - ред.) третій партнер, екс-голова СБУ Валерій Хорошковський продав свою частку у бізнесі та покинув Україну.
The Economist пише, що український бізнес-клімат не здоровий, він кишить непорозуміннями та прихованою боротьбою.
"Суперництво рясніє не лише між кланами, але і всередині них. Якщо олігархи хочуть втримати бізнес, то мусять залишатися лояльними та гнучкими щодо інших", - зазначає видання.
Автор також наголошує, що для того, аби вберегти своє становище на ринку та забезпечити плюралізм у системі, кожен український олігарх фінансово підтримує низку політиків, які гарантують йому необхідний захист та сприяння.
Оглядач зазначає, "попри те, що український політикум подроблений, його все ж об'єднують спільні бізнесові інтереси".
"Українські опозиційні політики є продовженням бізнес-груп, за які вони й борються. Правила гри у них гнучкі. Для меншості відчуття вірності та ідея еліти як класу людей відповідальних за країну, майже нічого не значать", - акцентує видання.