Україна приєдналася до міжнародної угоди Interbus
Тепер на міжнародних маршрутах використовуватимуть автобуси, випущені не раніше 1993 року, пише "КомерсантЪ-Украина".
Багато компаній і зараз насилу оновлюють парк - через високі податки під час імпорту автобусів вони не витримують конкуренції з польськими і словацькими перевізниками.
Документ, поданий на голосування Президентом Віктором Януковичем, у сесійній залі навіть не обговорювали, тим не менше його підтримали 263 депутати.
Згідно з проектом, до угоди Interbus Україна повинна приєднатися до кінця року. Interbus спрощує дозвільні процедури, зокрема, перевізників звільнять від необхідності отримання дозволів на виїзні рейси без пасажирів та порожні зворотні рейси.
Опитані виданням автоперевізники відзначають, що зараз особливих складнощів у роботі з країнами ЄС не відчувають. Натомість, в неофіційних бесідах основними проблемами називають необхідність "практично завжди давати хабар прикордонникам за швидке проходження кордону" і конкуренцію з боку європейських компаній.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ринок пасажирських перевезень на чверть у тіні, - Клименко
В угоді передбачений захист від іноземних конкурентів: "Місце відправлення повинно знаходитися на території країни, в якій заснований транспортний оператор".
Також Interbus регулює відносини транспортних операторів на міжнародному ринку.
Але угода передбачає і досить жорсткі умови для українських компаній: їм потрібно частіше оновлювати парк. Голова правління компанії "Львів-Інтуртранс" Василь Попович зазначає, що зараз в країні 40-50% автобусів не відповідають цій вимозі: "Близько 80% парку зношені на 100%, заміни потребують близько 10 тис автобусів".
Слід зазначити, що документ прийняли 30 червня 2001 року в Брюсселі і підписали всі країни Європейського союзу. Пізніше до договору приєдналися Молдова, Туреччина, Хорватія, Боснія і Герцеговина, Албанія і Македонія. Україна планувала підписати документ ще в 2006 році.