Українці стали більше налягати на горілку
Водночас виробники пива та вина втрачають свої позиції на ринку, пише "Комерсант".
За даними асоціації "Укргорілка", у січні-червні цього року виробництво горілки в Україні зросло на 15,1% до 15,43 млн декалітрів, а на внутрішньому ринку горілки продано 12,99 млн декалітрів.
За словами директора асоціації "Укргорілка" Володимира Остапюка, результати можна пояснити тим, що ринок повертається до показників 2009-2010 років.
"У 2011 році спостерігалось різке падіння виробництва горілки в Україні – на 21,5%, що було найнижчим показником за останні сім років. Це відбулось через ріст ставки акцизу та цін на спирт та через низьку купівельну спроможність населення. Коли ці всі фактори збіглись, споживач перейшов до вживання нелегальної продукції", - сказав Володимир Остапюк.
Вихід з тіні чи "тінь покращення"?
Голова ради директорів компанії Nemiroff Олександр Глусь вважає, що ріст обсягів продажу горілки на внутрішньому ринку пов'язаний, перш за все, з тим, що скорочується частка тіньового ринку.
Минулого року різні державні відомства по-різному оцінювали частку нелегальної горілки на українському ринку – від 20 до 40%. А представники податкової служби, у свою чергу, заявляли про посилення боротьби з тіньовим ринком.
Джерело: kommersant.ua
З початку 2012 року податківці зайнялись ліквідацією основних схем ухиляння від сплати акцизу – виробництво легальними підприємствами лікеро-горілчаної продукції з не облікованого спирту, виготовлення фальсифікат, контрабанда в Україну спирту та алкогольної продукції, використання підроблених акцизних марок, тощо.
Також є пропозиції запровадити в Україні електрону акцизну марку, що посилить контроль над обігом алкогольної продукції ,як це зробили в Грузії та Швеції.
Джерело: kommersant.ua
Проте експерти висловлюють й інші думки з приводу зростання обсягу продажів горілки на внутрішньому ринку. Так, директор російської дослідницької компанії ЦИФРРА Вадим Дробіз пов’язує ріст продажів горілки зі зниженням рівня життя українців.
"Як показує світова практика, з появою кризових явищ у країні падають показники споживання слабоалкогольних напоїв – пива, вина. Натомість у такі періоди починає зростати споживання недорогого міцного алкоголю", - сказав Вадим Дробіз.
За його словами, падіння фінансового стану людей стимулюватиме зростання споживання міцного алкоголю.
Водночас в асоціації "Укрпиво" зазначили, що споживання пива за перше півріччя 2012 року впало на 2%, а в асоціації "Виноградарі та винороби України" зазначили, що споживання вина зменшилось на третину.
"Вино завжди було індикатором фінансового стану населення. Якщо у 2007-2008 роках, до кризи, в Україні щорічно вживали 6-6,5 л вина на людину, то зараз 3 л", - сказав директор асоціації "Виноградарі та винороби України" Сергій Міхалечко.