Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Укрзалізницю хочуть позбавити права встановлювати ціни на перевезення

Укрзалізницю хочуть позбавити права встановлювати ціни на перевезення
Фото: steelarm.ua
Міністерство інфраструктури України має намір змінити систему тарифоутворення на перевезення пасажирів і вантажів залізничним транспортом, зокрема, зберегти регульовані державою тарифи і ввести вільні тарифи за домовленістю сторін, які буде формувати новий орган – Нацкомісія з регулювання транспорту, позбавивши тим самим цього права Держадміністрацію залізничного транспорту ("Укрзалізниця").

Про це журналістам повідомив очільник Міністерства інфраструктури України Андрій Пивоварський.

"Державні тарифи встановлюються на економічно обґрунтованому рівні, все, що економічно необґрунтоване, - це соціальний договір, хтось мусить за це заплатити, також має бути вільне тарифоутворення в нерегульованій сфері, все, що держава не регулює, буде вільне", - сказав Пивоварський журналістам.

Згідно з розробленим Мінінфраструктури проектом закону про залізничний транспорт, який уже опубліковано на сайті відомства, розрахунки за роботи (послуги) на залізничному транспорті, щодо яких не здійснюється державне регулювання тарифів, здійснюються за вільними тарифами, які визначаються за домовленістю сторін і не суперечать законодавству про захист економічної конкуренції.

А тарифи на послуги з перевезення пасажирів у соціальному сегменті перевезень встановлюються відповідно до умов договорів між відповідним центральним або місцевим органом влади і перевізником, повідомляє УНІАН.

Зараз тарифи на перевезення вантажів у межах України є державно регульованими і їх розробляє "Укрзалізниця" спільно з Мінінфраструктури за погодженням з Мінекономрозвитку та Мінфіном.

У свою чергу, за словами міністра, функції з держрегулювання тарифів на залізничному транспорті будуть передані новому органу - Національній комісії з регулювання транспорту.

"Нам необхідно реформувати систему тарифоутворення, але для того, щоб це зробити, нам потрібно тарифоутворення відокремити від природної монополії, ми пропонуємо створити щось подібне до НКРЕКП (Національна комісія, що здійснює регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг), тільки це буде називатися НКРТ, це незалежний орган, який буде відповідати за тарифоутворення", - сказав Пивоварський.

Згідно з проектом закону, Нацкомісія, крім формування (орган буде затверджувати методику тарифів на залізничному транспорті) і регулювання тарифної політики, буде узгоджувати з урядом інвестиційні програми з метою визначення інвестиційної складової в структурі тарифу, тобто коштів, передбачених на розвиток об'єктів інфраструктури.

"Ми пропонуємо розділити інфраструктуру, тягу і вагони, тобто буде тариф за тягу, інфраструктурний тариф і вагонний, а інвестиційний тариф має бути економічно обґрунтованим, і гроші мають використовуватися лише на розвиток інфраструктури, і таким чином всі користувачі залізниці розуміють, куди гроші йдуть", - сказав міністр.

Сьогодні, згідно з українським законодавством, гроші на ремонт і модернізацію залізничної інфраструктури мають виділятися з держбюджету, проте, ця програма не виконується через відсутність коштів на її реалізацію.

"В "Укрзалізниці" і в держави грошей немає. За останні роки придбали лише три локомотива і добудували Дарницький міст у Києві, от і всі інвестиції. У нас буквально кожного дня виводиться з експлуатації локомотив, вік більшості - граничний, 30 років, більше вони не служать", - наголосив Пивоварський.

Він також повідомив, що згідно із законопроектом, оператором інфраструктури виступає публічне акціонерне товариство, яке саме утворюється на базі "Укрзалізниці", а також інші оператори інфраструктури загального і незагального користування, тобто заводи і підприємства, які продають доступ до власної залізничної інфраструктури.

За словами міністра, публічне акціонерне товариство на базі "Укрзалізниці" буде відповідати за експлуатацію та модернізацію інфраструктури і перебуватиме у 100% держвласності без права відчуження.

Як повідомляв iPress.ua, міжнародне рейтингове агентство Fitch Ratings знизило довгостроковий рейтинг дефолту емітента Державної адміністрації залізничного транспорту України ("Укрзалізниця") в національній валюті з рівня CCC до RD (обмежений дефолт) і довгостроковий РДЕ в іноземній валюті з рівня CC до C.

Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян