Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

В очікуваннях девальвації гривні в українців зник апетит

В очікуваннях девальвації гривні в українців зник апетит
Фото: AFP
Українці протягом 2012 року на продовольство, побутову хімію та товари гігієни витратили у кілька разів менше грошей, ніж за 2011 рік.

"Падає споживання кави, шоколаду, снеків, печива. Якщо порівняти з показниками за 10 місяців 2011 року, то у фізичному вимірі споживання знизилося на 5-15%. Найсуттєвіше просідання відбулося в категорії кондитерських виробів - 14%", - розповів журналу Forbes віце-президент Kraft Foods Тарас Лукачук.

Аналітик ринку також зауважив, що попит кризово зменшився не лише на солодощі, а й на ще 40 різноманітних позицій продовольчих товарів. Зокрема на пиво, каву та молоко. Цікаво, що товари для гігієни також стають не цікаві українцям, зокрема, зубна паста.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні майже 50% продовольства - критично низької якості

"Зараз рідко хто йде в магазин без списку товарів, які необхідно купити додому. Переважно, українці кидають у кошик те, що їм потрібно конкретно зараз. На різноманітні делікатеси гроші не витрачають. Це дивно з огляду на те, що зарплати підвищуються", - зауважив Лукачук.

За його словами, українці затягли пояс в очікувані девальвації після парламентських виборів, яку низка експертів пророчили протягом року: "Люди пам'ятають, як "обпеклися" на попередній девальвації, і бояться наступної хвилі. Ці побоювання стають очевидними кожен раз, коли регулятор звітує про кількість валюти, купленої населенням".

Долар українців цікавить більше, ніж хліб

Аналітик наголошує, зараз доходи населення дійсно зросли, але їх відразу конвертують в стодоларові банкноти. 

Лукачук вважає, що у процесах, які виникли на ринку продовольства є й низка позитивних аспектів. Зокрема, виробники почали шукати різні методи впливу на покупця, такі як реклама, знижки, промо-акції, запуск новинок. Вони вигідні не лише українцям, які мають можливість придбати товар за зниженими цінами, а й виробникам, які хочуть залишитися конкурентними на ринку.

"Поки маленькі компанії згортають інвестиції, скорочують витрати на розвиток брендів, основні гравці можуть дозволити собі продовжити інвестувати, і у важкі часи нарощувати частку ринку. Наприклад, наш бізнес в Україні за 16 років зріс у більш ніж в 100 разів - з $5 млн до $600 млн (у 2011 році), а загальний обсяг інвестицій у розвиток виробництва перевищив 2 млрд грн".

росіяни втратили можливість наступати на оперативному рівні. Тож маємо 1000 маленьких атак піхотою – Том Купер
росіяни втратили можливість наступати на оперативному рівні. Тож маємо 1000 маленьких атак піхотою – Том Купер
Чи змінилося ставлення Пекіна до москви? Два сценарії війни Китаю із Заходом
Чи змінилося ставлення Пекіна до москви? Два сценарії війни Китаю із Заходом
Заворушення в Грузії може використати росія. Не виключено й нове вторгнення – Люк Коффі
Заворушення в Грузії може використати росія. Не виключено й нове вторгнення – Люк Коффі
путін, Кадиров і пекельна сірка. Чеченський та російський лідери пов'язані між собою життям і смертю – Едвард Лукас
путін, Кадиров і пекельна сірка. Чеченський та російський лідери пов'язані між собою життям і смертю – Едвард Лукас
Китай перетнув червону лінію Байдена щодо України. Чи будуть наслідки? – Мет Поттінгер
Китай перетнув червону лінію Байдена щодо України. Чи будуть наслідки? – Мет Поттінгер
Тіньовий танкерний флот росії загрожує Швеції: екології та безпеці. Чи може завадити ЄС – Елізабет Бро
Тіньовий танкерний флот росії загрожує Швеції: екології та безпеці. Чи може завадити ЄС – Елізабет Бро
Американські GLSDB мають проблеми з від'єднанням прискорювача. Чому росіяни прорвалися на Покровсько-Авдіївському напрямку – Том Купер
Американські GLSDB мають проблеми з від'єднанням прискорювача. Чому росіяни прорвалися на Покровсько-Авдіївському напрямку – Том Купер
Ескалація, червоні лінії, ризики та російсько-українська війна. Частина 2 – Лоуренс Фрідман
Ескалація, червоні лінії, ризики та російсько-українська війна. Частина 2 – Лоуренс Фрідман