RSS
ТЕХНОЛОГІЇ СТАТТІ

Електромайбутнє у Львові

Бензин і газ в Україні стають все дорожчими, але деякі водії знайшли спосіб не витрачатися на паливо. Вони можуть проїхати сто кілометрів за три гривні. А корисним бонусом є те, що забруднення навколишнього середовища від їх транспорту мізерне. Такими щасливцями стали власники електромобілів. Діана Колодяжна дізнавалася про кількість електромобілів у Львові, проблеми, з якими стикаються їх власники, та перспективи розвитку екологічно чистого руху.
Електромайбутнє у Львові Фото: Олександр Мазуренко / city-adm.lviv.ua

26 листопада Верховна Рада України прийняла закон, згідно з яким скасовується акциз та митний збір при ввезенні в країну електромобіля. Але залишається все ж ПДВ, розмір якого становить 20%. Разом з цим податком вартість і без того недешевого авто стає значно більшою, ніж на машини з двигунами внутрішнього згорання.

Олексій відстежує законодавчу ситуацію в цьому секторі, але ухвалені зміни вважає радше популістськими: "Акциз на ввезення електромобілів складає 109 євро, а мито – 8%. Основна частина зборів – це ПДВ. Закон, який прийняла ВР про скасування акцизу і мита, звісно, є прогресивним кроком влади, але він не вирішує проблеми високої вартості таких машин. Депутати відмінили зовсім мізерну частину зборів, але ПДВ – найкорумпованіший податок – залишився. До того ж, доводиться сплачувати ще й імпортне мито. Якщо це об’єднати докупи, набирається десь 43% від вартості авто".

За даними Міністерства економічного розвитку і торгівлі тільки за 8 місяців цього року продажі електрокарів збільшилися на 400%. Засновник компанії "Тесла Клуб Україна" Назар Шимоне-Давида зауважує, що ситуація з електротранспортом значно покращилася за останній рік: "Люди починають розуміти, що електромобіль – це не екзотика, а звичний транспортний засіб, який є кращим за всіма характеристиками, ніж бензиновий аналог". На сьогодні, за його словами, у Львові близько ста власників електрокарів.

Найпопулярнішим електромобілем у Львові є Nissan Leaf, їх у місті близько сотні, також три Tesla Model S. Один із власників такого авто Олексій Мацько при виборі автомобіля керувався перш за все принципами економії.

"Мені сподобалося те, що ці машини дуже дешеві в обслуговуванні, - говорить Олексій. – Тут немає поняття про заміну мастила, ременів, свічок, якихось деталей. Поки в мене ще не було жодних несправностей і не доводилося нічого замінювати. Але, коли я купував авто, вивчав це питання. Ходова в машині стоїть звичайна, як і в інших автомобілів, тому все можна без проблем поміняти за нормальні ціни в будь-якому сервісі. Головна деталь, яка потребує догляду – це акумуляторна батарея. Вона складає приблизно 30-40% вартості всього авто. Хоча Nissan Leaf дає 8 років гарантії на батарею, і це доволі багато. Але, навіть якщо ефективність батареї почне падати, її можна відремонтувати, що також є своєрідним плюсом.

І, звісно, значна економія, бо максимальний заряд авто розрахований на 150 кілометрів, але цю відстань майже нереально проїхати за день по Львову, хіба що працюючи таксистом із максимальним навантаженням. Підзарядка електромобілю взагалі не викликає труднощів. Акумулятор можна підключити навіть до звичайної розетки в 220 вольт. До максиму можна зарядитися за 6-8 годин. Ще вигіднішим автомобіль стає, якщо підключити нічний тариф на світло. Тобто за ніч можна повністю зарядити автомобіль і заплатити за це 4-6 гривень".

На сьогоднішній день у Львові є 8 загальнодоступних електрозарядок.

"Важливо, що про власників електромобілів піклуються підприємці, які встановлюють електрозарядки поруч із ресторанами, готелями, медичними центрами. Більшість власників таких авто заряджають свої машини вдома, але наявні зарядки вселяють почуття комфорту і розуміння того, що ера електромобілів уже настала", - зауважує Назар Шимоне-Давида.

Олексій їздить переважно по Львову, і зарядки авто йому вистачає не на один день. Він вважає, що цей автомобіль з тими характеристиками, які є сьогодні, пристосований переважно для міста. "Звісно, якщо ви плануєте поїздку кудись за межі населеного пункту, треба наперед розраховувати, куди ви можете доїхати і де можна підзарядитися. Хоча, зараз ситуація на трасах України значно покращилася. На великих автозаправках по Україні встановлено вже більше 30 електрозаправок. В будь якому випадку ви зупиняєтесь, щоб перекусити, кави попити, і за цю годину ви можете підзарядитися, щоб проїхати ще кілометрів 80".

Але є і незручність, за словами Олексія: "Взимку від максимальної відстані треба віднімати кілометрів 20-30, бо ви вмикаєте обігрів салону, підігрів сидінь тощо, все це віднімає заряд. Якщо літом ви проїжджаєте 150, то взимку приблизно 120 кілометрів".

За словами власника електромобілю, в Україні необхідно продумати та зробити більш зручні умови покупки авто нового покоління, а також створити належні умови для обслуговування цих машин. Це допоможе популяризувати цей загальносвітовий тренд.

"Я думаю, вже років за 5-7 в Україні настане електромобільне майбутнє. Тенденція зі збільшенням кількості машин дуже велика в останній час. Тут основною проблемою на сьогодні залишаються швидкісні заправки. Але мені здається, що через якийсь час таких зарядок буде багато. Це як Wi-Fi – його спочатку всюди шукали, підключалися за якусь плату, а потім він став всюди безкоштовним".

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

17 12 2015 14:20
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ
СТАТТІ