Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Соціальна круговерть

Соціальна круговерть
Фото: AFP
Чутки про те, що Microsoft збирається купити соціальну мережу означають, що попит його клієнтів до створення своїх власних мереж невпинно зростає, - пише The Economist.

Сотні мільйонів людей вже приєдналися до соціальних мереж. Вони обмінюються новинами на Facebook, висловлюють свої думки на Twitter або накопичують професійні знайомства на LinkedIn. Навіть менше людей, можливо, уявляють собі, що вони ще й працюють на когось. Компанії, по суті, є організаціями людей, які мають власні ідеї та різноманітний досвід. Секрет успіху в бізнесі полягає у правильному використанні цих людських якостей.

Багато компаній, які розробляють програми, намагаються допомогти іншим компаніям робити саме це, і таким чином  стати "Facebook для підприємств".

У бізнесі, як і в приватному житті, молоді компанії задають темп, а деякі старі монстри індустрії високих технологій намагаються не відставати. У цьому місяці повідомлялося, що Microsoft вирішив купити за $ 1,2 млрд одну таку компанію-вискочку - Yammer. Компанія має всього чотири роки від свого заснування, але може похвалитися більш ніж 5 млн користувачів, які є працівниками компаній. Жодна зі сторін не коментує ці повідомлення.

Якщо це правда, то це означає, що Microsoft хоче (або потребує) чогось більшого ніж SharePoint, - своєї власної соціальної програми для підприєств.

Марк Макдональд з дослідницької компанії Gartner розглядає цю передбачувану покупку як "діяльність із консолідації у галузі. Зі збільшенням попиту ви намагаєтесь отримати якомога більше платформ, щоб бути помітним для людей". А попит зростає швидко.

Доповідь іншої дослідницької компанії IDC показує, що більшість продавців соціального програмного забезпечення для підприємств досягли двозначного зростання доходів у минулому році. Доповідь вважає, що доходи Yammer виросли на запаморочливі 132% - до $ 22.3 млн.

За $ 1,2 млрд Yammer коштує приблизно стільки ж, як Jive Software - старша, більша компанія-вискочка, яку розмістили на фондовому ринку минулого року. Це означатиме непогане повернення капіталу для капіталістів, які вклали $ 142m в Yammer.

У лютому галузевий веб-сайт Techcrunch повідомив, що за останній звітний період в січні Yammer була оцінена в $ 500-600 млн. Інвестори почали перерахунки реальної вартості Jive: в результаті вартість акцій компанії зросла на чверть з того часу, як почали з’являтися повідомлення про те, що Microsoft збирається придбати Yammer.

Кожному потрібна своя власна мережа

Доходи Yammer різко зросли. Фото: vincentabry.com

Соціальні мережі для компаній імітують методи роботи громадських мереж, які багато фірм вже використовують, щоб просувати свої товари і слухати, що про них говорять.

На форумах, які виглядають як сторінки у Twitter або Facebook, команди відділів продажів можуть ділитися своїми думками та інформацією про клієнтів (деякі з них почерпнуті з профілів у мережах загального користування), просити та отримувати якнайшвидше затвердження знижок і віртуально постукувати один одного по спині в знак схвалення підписаних угод. Для конкретних проектів можна формувати окремі групи. Можна ділитися документами. Можна організовувати цілі напрямки роботи. Можна запитувати та отримувати необхідну експертну оцінку.

Видається, що інформація та думки поширюються швидше, ніж шляхом традиційних форм спілкування. Керівники стверджують, що їхні повідомлення отримують швидкі відповіді від співробітників, що змушує їх відповідати тим же.

Внутрішні мережі накопичують власну корисну інформацію. Наприклад: чиї ідеї поширюються  або схвалюються найбільше. Громадський сектор також стає більш соціальним в надії стати більш ефективним.

19 червня Socialtext, яка спеціалізується на мережах, що працюють в приміщеннях своїх клієнтів (а не зовні, в "клауді"), заявила, що вона виграла контракт з Департаментом житлового будівництва і міського розвитку Америки.

Крім того, компанії сприяють створенню соціальних мереж, оскільки у них працюють покоління співробітників, які звикли спілкуватися таким чином. Для них не використовувати соціальні мережі в офісі (або у дорозі) буде застарілим уявленням - рівнозначним ідеї не використовувати смартфони.

У штаб-квартирі британського виробника модного одягу Burberry в Лондоні 70% співробітників молодші за 30 років.

"Я виросла у фізичному світі, який говорить англійською мовою, - каже виконавчий директор Burberry Анжела Арендтс. - Вони виросли в цифровому світі, який говорить соціальною мовою".

Основна соціальна мережа Burberry – Chatter. Вона належить до клауд-комп'ютерної  фірми Salesforce.com. Понад 6 тис із 9 500 співробітників Burberry користуються нею.

Марк Беньофф, шеф Salesforce, є найбільш відомим євангелістом "соціального підприємництва", в якому принципи соціальної мережі пронизують всю компанію, поєднуючи співробітників, клієнтів і навіть фізичні продукти.

Для Yammer "вірусні" рішення стали ключем до його успіху. Люди можуть легко створювати свої власні мережі, навіть без згоди ІТ-відділу. Його базова послуга є безкоштовною. Оплату беруть тільки з груп, які хочуть більше місця для зберігання і підтримки файлів. Якщо пощастить, популярність зробить свою справу, а члени будуть накопичувати багато корисного матеріалу.

Близько 15-20% безкоштовних користувачів у кінцевому підсумку зможуть заробляти. Тому не дивно, що Yammer не усім підходить. Виконавчий директор Socialtext Юджин Лі каже, що модель Yammer є такою, "яку люблять кінцеві користувачі та венчурні капіталісти і ненавидять IT-працівники та фінансисти".

Навіть у закритій корпоративній мережі люди повинні обережно ставитися до того, про що вони говорять і про кого. У бізнес-консалтинговій компанії Deloitte, яка має понад 57 тис людей в глобальній мережі Yammer, імена клієнтів не можна згадувати зовсім. Питання безпеки та конфіденційності важать тим більше, чим далі мережа поширюється за межі фірми. Так відбувається із більшістю з них – оскільки до мереж починають приєднуватися постачальники і клієнти. Якщо юридична фірма, скажімо, започаткує групу, яка включатиме в себе її партнерів і клієнта А, вона не може собі дозволити приєднати до групи клієнта B.

Не кожна компанія готова впустити соціальні мережі під свій дах. У недавньому своєму дослідженні понад 250 організацій Gartner виявив, що 35% з них висловили свої "побоювання". Але наявність корпоративної версії Facebook зможе, ймовірно, відбити бажання у людей занадто багато говорити про роботу на робочому місці. Microsoft та інші компанії тримають парі, що все більше босів почнуть думати саме таким чином.

Оригінал: The Economist

Переклад: iPress.ua

Нема причин поки радіти оголошенню про американську допомогу. Що дозволяє росіянам просуватися – Том Купер
Нема причин поки радіти оголошенню про американську допомогу. Що дозволяє росіянам просуватися – Том Купер
Багато дрібних дій. росіяни продовжують наполегливо атакувати українські позиції за підтримки авіації та артилерії – Дональд  Гілл
Багато дрібних дій. росіяни продовжують наполегливо атакувати українські позиції за підтримки авіації та артилерії – Дональд Гілл
російська загроза не щезне. Без європейського переозброєння НАТО прирікає себе на поразку – Ендрю Міхта
російська загроза не щезне. Без європейського переозброєння НАТО прирікає себе на поразку – Ендрю Міхта
Проросійська фракція Республіканської партії програла. Тепер Україна має перемогти – Енн Епплбом
Проросійська фракція Республіканської партії програла. Тепер Україна має перемогти – Енн Епплбом
Чортівня закінчилася і ми повинні виграти цю битву. Як відбувалося результативне голосування в Конгресі – Філліпс О'Брайен
Чортівня закінчилася і ми повинні виграти цю битву. Як відбувалося результативне голосування в Конгресі – Філліпс О'Брайен
Рахунок за втрати під Авдіївкою. росіяни активно пробиваються для обходу лінії оборони на захід під Бахмутом – Том Купер
Рахунок за втрати під Авдіївкою. росіяни активно пробиваються для обходу лінії оборони на захід під Бахмутом – Том Купер
Повітряно-ракетна війна. Успіхи українців та атаки росіян по цивільних об'єктах – Том Купер
Повітряно-ракетна війна. Успіхи українців та атаки росіян по цивільних об'єктах – Том Купер
Стратегія мужності. Наступна фаза російсько-української війни – Hudson Institute
Стратегія мужності. Наступна фаза російсько-української війни – Hudson Institute