Невже Олімпіада коштує більше, ніж Google?
(CNN) - Олімпійські ігри, можливо, почалися, як ідеалістична вистава аматорської спортивної майстерності, але зараз це дуже великий бізнес.
Справді, це один з найбільших брендів в світі, стверджує нова доповідь.
Спортивне свято раз на чотири роки - номінально друга за масштабом спортивна подія після кубку світу з футболу - коштує трохи більше $47,5 млрд, за оцінкою компанії Brand Finance. Попереду тільки Apple ($ 70,6 млрд) і позаду – наступний найбільший корпоративний бренд в світі,- Google ($47,4 млрд).
Ці цифри, складені на підставі фінансової звітності Міжнародного олімпійського комітету, ставлять творіння П'єра де Кубертена вище за таких потужних спонсорів, як Samsung ($ 38.2 млрд), General Electric ($33,2 млрд) і Coca-Cola ($31,1 млрд).
Через 116 років після перших сучасних Олімпійських Ігор в Афінах, ця спортивна подія тепер коштує у 134 рази більше, ніж Національний банк Греції ($354 млн)
Француз, котрий вірив, що кожна людина має право на участь, відродив Древні Ігри в кінці 1800-х років. Через 116 років після перших сучасних Олімпійських Ігор в Афінах, ця спортивна подія тепер коштує у 134 рази більше, ніж Національний банк Греції ($354 млн).
У той час, як економіка Греції переживає дуже важкі економічні часи, Олімпійські ігри спочатку присвячувалися богам, тепер, здається, їх присвячують долару, демонструють значне зростання фінансових показників.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чому в Лондона треба відібрати Олімпіаду
Протягом чотирьох років після Ігор в Пекіні, загальний дохід збільшився на 38% до $5,1 мільярда. З цієї суми, дохід від продажу прав на трансляцію зріс на 51% до $3,9 млрд (порівняно з лише $1,2 млн в 1960 р.), з яких найбільше вдалося заробити на Північній Америці ($2,3 млрд).
Ці цифри, як очікується, зростуть знову, як тільки олімпійський цикл перейде від Лондона до Ріо в 2016 році. Brand Finance – компанія ще має визначити рівень прибутковості кубку світу з футболу чи чемпіонату Європи - повідомляють, що дохід нового олімпійського циклу здолає позначку у $6 млрд.
Насправді, ще одна доповідь – від Sportcal – стверджує, що цей чотирирічний цикл буде загалом коштувати $8 млрд, включаючи Лондон 2012 і Зимові Ігри у Ванкувері у 2010 році.
МОК залишає собі тільки 10% від цих доходів для покриття своїх операційних витрат, проте, це непоганий прибуток більша частина якого використовується для популяризації і розвитку видів спорту у всьому світі.
"Немає сумнівів, що Олімпійський "бренд" є унікальним генератором доходів і має величезну вартість", - говорить виконавчий директор Brand Finance Девід Хей.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Тисячі квитків на Олімпіаду в Лондоні опинились на "чорному ринку"
"Останнім часом МОК критикували за деспотичний контроль власного бренду, але не слід забувати, що в поточному чотирирічному циклі $4,6 млрд було скеровано на ініціативи, спрямовані на розвиток спорту в усьому світі. Очікується також, що подія принесе чистий прибуток в економіку Великобританії на суму понад $25 млрд".
Очікується, що Ігри принесуть чистий прибуток в економіку Великобританії на суму понад $25 млрд
Тим не менш, британський спортивний експерт Саймон Чедвік стверджує, що ці цифри не відображають усієї картини. Він наполягає на тому, що справжня вартість бренду є більш складною, ніж це показують прості цифри.
"Хоча не можна заперечувати, що МОК бере участь у фінансуванні і розвитку спорту в усьому світі, багато витрат, пов'язаних із проведенням Олімпіади бере на себе країна, що приймає Ігри і, яка в свою чергу, може перенаправляти ресурси від інвестицій в інші спортивні проекти", - повідомив CNN Чедвік із Coventry University Business School.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Британії зекономили 500 млн фунтів на підготовці до Олімпіади
Більше того, ігри часто завдають економічних збитків країнам у яких вони відбувається (такі, як збільшення забруднення, зростання злочинності, збільшення цін і т.д.), які не враховані у наведених в доповіді фінансових цифрах.
МОК створив велику вартість для бренду на тлі його безпрецедентного захисту; у світі існує лише кілька корпорацій, які здатні змусити уряди приймати закони
МОК створив велику вартість для бренду на тлі його безпрецедентного захисту; у світі існує лише кілька корпорацій, які здатні змусити уряди приймати закони, наприклад, ті, які спрямовані на захист інтересів Ігор. Таким чином, МОК отримує конкурентні і комерційні вигоди, які по суті є унікальними".
Такі обмеження означають, що, наприклад, McDonalds (оцінюється в $22,2 млрд.) має майже повну свободу постачання продовольства на території Олімпійського парку.
ДИВІТЬСЯ ВІДЕО: У Лондоні відкрили Олімпійський стадіон
Спонсорські контракти також можуть забезпечити потужне повернення вкладених інвестицій корпораціям, яким вдається підписати Олімпійську партнерську угоду, відому як програма TOP.
"Procter & Gamble" планує додатково заробити $500 мільйонів від продажів під час Олімпіади у Лондоні, крім виручених $100 млн під час Ванкувер-2010",- йдеться в звіті Brand Finance.
"GE, який, за деякими повідомленнями заплатив $200 млн за спонсорські права TOP, що охоплюють Лондон і Ванкувер, уже вважає, що компанія отримала назад свої інвестиції.
"GE використовує свої Олімпійські зв’язки для того, щоб отримувати великі контракти в країнах-господарях, особливо у тих країнах, які розвиваються, таких як Китай (після Пекінської олімпіади 2008 року) і майбутньої зимової Олімпіади в Сочі, Росія в 2014 році."
Тим не менш, Чедвік вважає, що спонсорство є лише одним фактором, який визначає вартість бренду.
"Спонсорські контракти і суми кажуть нам лише про цінність бренду Ігор для спонсора, а не для споживачів, - сказав він. - Це почуття корпоративності надалі посилюється при аналізі географічних показників, які сильно зміщені в бік Північної Америки. Сенс в тому, що цінність бренду Олімпійських ігор в Африці дуже мала (континент забезпечує тільки 1% доходів від продажів прав трансляції)".
"Спонсорські контракти і суми кажуть нам лише про цінність бренду Ігор для спонсора, а не для споживачів"
Чедвік вважає, що крім підняття питання про те, хто насправді користає із проведення Олімпіади, доповідь насправді дає обмежену картину "вартості бренду" Ігор.
"Це свідчить про готовність телекомпаній і спонсорів платити за право бути пов'язаними із Іграми. Цифри, таким чином, не обов'язково є точним індикатором справжньої глобальної вартості бренду, тому що немає чіткого зв'язку між купівельними намірами людей і поведінкою по відношенню до бренду",- сказав він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Лондоні закінчилось олімпійське ембарго на картоплю фрі
"Яка є справжня природа цієї вартості – це відкрите питання. Крім того, турбує те, що значна частина вартості бренду, як випливає із дослідження, походить тільки з двох джерел: трансляції і спонсорства.Панування доходів від трансляції особливо турбує, оскільки припускає, що більшу частину вартості бренду забезпечують телетрансляції ЗМІ. Це ставить під сумнів, якою мірою споживачі і шанувальники цінують бренд, і також означає, що теперішня вартість бренду встановлюється телекомпаніями і спонсорами, а не МОК або якостями самого продукту, який МОК постачає", - ваажає Чедвік.
Він стверджує, що неправильно порівнювати Олімпіаду з корпораціями, такими як Apple, і Google, які працюють у інших часових рамках і в інших бізнесових умовах.
"Методологія, за якою визначається вартість такого бренду, як Apple буде повністю відрізнятися від тої, яку слід використовувати для Олімпійських ігор. Отже, це науково неправильно – робити такого роду порівняння", - каже Чедвік.
Оригінал: CNN
Переклад: iPress.ua