Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Невже Олімпіада коштує більше, ніж Google?

Невже Олімпіада коштує більше, ніж Google?
Вартість Олімпійських ігор не поступається вартості найдорожчих брендів світу. CNN публікує статтю Гарі Морлі про те, як Олімпійські ігри стали найприбутковішим спортивним дійством на планеті.

(CNN) - Олімпійські ігри, можливо, почалися, як ідеалістична вистава аматорської спортивної майстерності, але зараз це дуже великий бізнес.

Справді, це один з найбільших брендів в світі, стверджує нова доповідь.

Спортивне свято раз на чотири роки - номінально друга за масштабом спортивна подія після кубку світу з футболу - коштує трохи більше $47,5 млрд, за оцінкою компанії Brand Finance. Попереду тільки Apple ($ 70,6 млрд) і позаду – наступний найбільший корпоративний бренд в світі,- Google ($47,4 млрд).

Ці цифри, складені на підставі фінансової звітності Міжнародного олімпійського комітету, ставлять творіння П'єра де Кубертена вище за таких потужних спонсорів, як Samsung ($ 38.2 млрд), General Electric ($33,2 млрд) і Coca-Cola ($31,1 млрд).

Через 116 років після перших сучасних Олімпійських Ігор в Афінах, ця спортивна подія тепер коштує у 134 рази більше, ніж Національний банк Греції ($354 млн)

Француз, котрий вірив, що кожна людина має право на участь, відродив Древні Ігри в кінці 1800-х років. Через 116 років після перших сучасних Олімпійських Ігор в Афінах, ця спортивна подія тепер коштує у 134 рази більше, ніж Національний банк Греції ($354 млн).

У той час, як економіка Греції переживає дуже важкі економічні часи, Олімпійські ігри спочатку присвячувалися богам, тепер, здається, їх присвячують долару, демонструють значне зростання фінансових показників.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чому в Лондона треба відібрати Олімпіаду

Протягом чотирьох років після Ігор в Пекіні, загальний дохід збільшився на 38% до $5,1 мільярда. З цієї суми, дохід від продажу прав на трансляцію зріс на 51% до $3,9 млрд (порівняно з лише $1,2 млн в 1960 р.), з яких найбільше вдалося заробити на Північній Америці ($2,3 млрд).

Ці цифри, як очікується, зростуть знову, як тільки олімпійський цикл перейде від Лондона до Ріо в 2016 році. Brand Finance – компанія ще має визначити рівень прибутковості кубку світу з футболу чи чемпіонату Європи - повідомляють, що дохід нового олімпійського циклу здолає позначку у $6 млрд.

Насправді, ще одна доповідь – від Sportcal – стверджує, що цей чотирирічний цикл буде загалом коштувати $8 млрд, включаючи Лондон 2012 і Зимові Ігри у Ванкувері у 2010 році.

МОК залишає собі тільки 10% від цих доходів для покриття своїх операційних витрат, проте, це непоганий прибуток більша частина якого використовується для популяризації і розвитку видів спорту у всьому світі.

"Немає сумнівів, що Олімпійський "бренд" є унікальним генератором доходів і має величезну вартість", - говорить виконавчий директор Brand Finance Девід Хей.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Тисячі квитків на Олімпіаду в Лондоні опинились на "чорному ринку"

"Останнім часом МОК критикували за деспотичний контроль власного бренду, але не слід забувати, що в поточному чотирирічному циклі $4,6 млрд було скеровано на ініціативи, спрямовані на розвиток спорту в усьому світі. Очікується також, що подія принесе чистий прибуток в економіку Великобританії на суму понад $25 млрд".

Очікується, що Ігри принесуть чистий прибуток в економіку Великобританії на суму понад $25 млрд

Тим не менш, британський спортивний експерт Саймон Чедвік стверджує, що ці цифри не відображають усієї картини. Він наполягає на тому, що справжня вартість бренду є більш складною, ніж це показують прості цифри.

"Хоча не можна заперечувати, що МОК бере участь у фінансуванні і розвитку спорту в усьому світі, багато витрат, пов'язаних із проведенням Олімпіади бере на себе країна, що приймає Ігри і, яка в свою чергу, може перенаправляти ресурси від інвестицій в інші спортивні проекти", - повідомив CNN Чедвік із Coventry University Business School.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Британії зекономили 500 млн фунтів на підготовці до Олімпіади

Більше того, ігри часто завдають економічних збитків країнам у яких вони відбувається (такі, як збільшення забруднення, зростання злочинності, збільшення цін і т.д.), які не враховані у наведених в доповіді фінансових цифрах.

МОК створив велику вартість для бренду на тлі його безпрецедентного захисту; у світі існує лише кілька корпорацій, які здатні змусити уряди приймати закони

МОК створив велику вартість для бренду на тлі його безпрецедентного захисту; у світі існує лише кілька корпорацій, які здатні змусити уряди приймати закони, наприклад, ті, які спрямовані на захист інтересів Ігор. Таким чином, МОК отримує конкурентні і комерційні вигоди, які по суті є унікальними".

Такі обмеження означають, що, наприклад, McDonalds (оцінюється в $22,2 млрд.) має майже повну свободу постачання продовольства на території Олімпійського парку.

ДИВІТЬСЯ ВІДЕО: У Лондоні відкрили Олімпійський стадіон

Спонсорські контракти також можуть забезпечити потужне повернення вкладених інвестицій корпораціям, яким вдається підписати Олімпійську партнерську угоду, відому як програма TOP.

"Procter & Gamble" планує додатково заробити $500 мільйонів від продажів під час Олімпіади у Лондоні, крім виручених $100 млн під час Ванкувер-2010",- йдеться в звіті Brand Finance.

"GE, який, за деякими повідомленнями заплатив $200 млн за спонсорські права TOP, що охоплюють Лондон і Ванкувер, уже вважає, що компанія отримала назад свої інвестиції.

"GE використовує свої Олімпійські зв’язки для того, щоб отримувати великі контракти в країнах-господарях, особливо у тих країнах, які розвиваються, таких як Китай (після Пекінської олімпіади 2008 року) і майбутньої зимової Олімпіади в Сочі, Росія в 2014 році."

Тим не менш, Чедвік вважає, що спонсорство є лише одним фактором, який визначає вартість бренду.

"Спонсорські контракти і суми кажуть нам лише про цінність бренду Ігор для спонсора, а не для споживачів, - сказав він. - Це почуття корпоративності надалі посилюється при аналізі географічних показників, які сильно зміщені в бік Північної Америки. Сенс в тому, що цінність бренду Олімпійських ігор в Африці дуже мала (континент забезпечує тільки 1% доходів від продажів прав трансляції)".

"Спонсорські контракти і суми кажуть нам лише про цінність бренду Ігор для спонсора, а не для споживачів"

Чедвік вважає, що крім підняття питання про те, хто насправді користає із проведення Олімпіади, доповідь насправді дає обмежену картину "вартості бренду" Ігор.

"Це свідчить про готовність телекомпаній і спонсорів платити за право бути пов'язаними із Іграми. Цифри, таким чином, не обов'язково є точним індикатором справжньої глобальної вартості бренду, тому що немає чіткого зв'язку між купівельними намірами людей і поведінкою по відношенню до бренду",- сказав він.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Лондоні закінчилось олімпійське ембарго на картоплю фрі

"Яка є справжня природа цієї вартості – це відкрите питання. Крім того, турбує те, що значна частина вартості бренду, як випливає із дослідження, походить тільки з двох джерел: трансляції і спонсорства.Панування доходів від трансляції особливо турбує, оскільки припускає, що більшу частину вартості бренду забезпечують телетрансляції ЗМІ. Це ставить під сумнів, якою мірою споживачі і шанувальники цінують бренд, і також означає, що теперішня вартість бренду встановлюється телекомпаніями і спонсорами, а не МОК або якостями самого продукту, який МОК постачає", - ваажає Чедвік.

Він стверджує, що неправильно порівнювати Олімпіаду з корпораціями, такими як Apple, і Google, які працюють у інших часових рамках і в інших бізнесових умовах.

"Методологія, за якою визначається вартість такого бренду, як Apple буде повністю відрізнятися від тої, яку слід використовувати для Олімпійських ігор. Отже, це науково неправильно – робити такого роду порівняння", - каже Чедвік.

Оригінал: CNN

Переклад: iPress.ua

ПСИХИ! Чи може Харків стати українською Бастонью? – Джонатан Світ та Марк Тот
ПСИХИ! Чи може Харків стати українською Бастонью? – Джонатан Світ та Марк Тот
Чи готові європейці відправити війська в Україну? Про що свідчить опитування експертів – Європейський центр Карнеґі
Чи готові європейці відправити війська в Україну? Про що свідчить опитування експертів – Європейський центр Карнеґі
В Україні росія починає нарощувати перевагу. Як цьому запобігти – Джек Вотлінг
В Україні росія починає нарощувати перевагу. Як цьому запобігти – Джек Вотлінг
Армія США не зможе так довго вистояти у війні безпілотників, як Україна. Її вистачить хіба що на місяць – Девід Екс
Армія США не зможе так довго вистояти у війні безпілотників, як Україна. Її вистачить хіба що на місяць – Девід Екс
Україна вимагає від США зняти обмеження для використання американської зброї. Натомість росія розгортає нову інформкампанію в американських ЗМІ
Україна вимагає від США зняти обмеження для використання американської зброї. Натомість росія розгортає нову інформкампанію в американських ЗМІ
Як Америка підіграє росії. путін розширює вторгнення, поки Україна чекає на західну зброю – Микола Бєлєсков
Як Америка підіграє росії. путін розширює вторгнення, поки Україна чекає на західну зброю – Микола Бєлєсков
росія просувається на Харківщині. Початковий аналіз російського наступу – Мік Раян
росія просувається на Харківщині. Початковий аналіз російського наступу – Мік Раян
росія вербує невдах, які шпигують за Заходом. Як молодь у Польщі та правих екстремістів у Британії вербує російська розвідка – Wall Street Journal та The Telegraph
росія вербує невдах, які шпигують за Заходом. Як молодь у Польщі та правих екстремістів у Британії вербує російська розвідка – Wall Street Journal та The Telegraph