ПОЛІТИКА НОВИНИ

Астрономи виявили найдальшу чорну діру

Навколо чорної діри утворився квазар
Вчені з США зафіксували чорну діру на відстані 13 мільярдів світлових років від Землі
Астрономи виявили найдальшу чорну діру Фото: reuters.com

Вона утворилася, коли вік Всесвіту становив лише п'ять відсотків від нинішнього, йдеться в статті Science Alert.

Астрономи підрахували, що маса цієї діри в 800 мільйонів разів більша за масу Сонця. Вона утворилася на зорі існування Всесвіту - приблизно через 690 мільйонів років після Великого вибуху.

"Як вона змогла зібрати таку масу менш ніж за 690 мільйонів років - це величезне питання для теорії зростання надмасивних чорних дір", - підкреслив Едуардо Банадос з університету Карнегі, який очолював дослідження.

Чорна діра, яка отримала назву J1342 + 0928, знаходиться в центрі супер-яскравого диска орбітального газу в центрі галактики, утворюючи об'єкт, відомий як квазар. Червоне зміщення цього квазара становить z = 7,54, тобто квазар випустив світло понад тринадцять мільярдів років тому.

За сучасними уявленнями, відразу після Великого вибуху, Всесвіт була свого роду темним, гарячим "первинним бульйоном" в космічних масштабах, який швидко розширюється. У міру розширення, цей "бульйон" охолоджувався, в результаті чого протони і нейтрони об'єднувалися в іонізовані атоми водню. Приблизно близько 240000-300000 років після Великого вибуху, ці атоми злилися в нейтральний водень.

За загальноприйнятою зараз моделлю розвитку Всесвіту, зірки почали з'являтися тільки через 150 мільйонів років після Великого вибуху, відповідно, чорні діри теж почали формуватися тільки після цього моменту.

З іншого боку, швидкість зростання чорної діри обмежена так званою  межею Еддінгтона. Астрофізики більш детально вивчили зростання чорної діри J1342 + 0928 і з'ясували, що її "предок" мав масу не менш як тисячу мас Сонця і утворився за 65 мільйонів років після Великого вибуху. Таким чином, або в молодому Всесвіті існували масивні чорні діри, або швидкість їхнього зростання перевищувала граничну.

Нагадаємо, у квітні вчені NASA поділилися новими даними про океани Сонячної системи, отриманими за допомогою космічного телескопа Hubble і зонда Cassini.

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ