Кабмін знизить ціни на Hyundai за допомогою доходів Укрзалізниці
Учора на сайті Верховної ради опублікували текст урядового законопроекту N11210, який передбачає скасування цього податку до 2017 року, повідомляє "Коммерсантъ Украина".
Наразі, пасажири "Інтерсіті +" не сплачують ПДВ.
5 липня парламент прийняв поправки до Податкового кодексу, що передбачають введення нульової ставки ПДВ за проїзд у "Інтерсіті +". Пільга не мала обмежень у термінах.
Зі середини серпня ціни на проїзд у цих потягах знизилися в середньому на 40-90 грн. Ініціатори нововведення сподівалися залучити пасажирів до більш дорогого швидкісного руху.
Окрім того, пасажири отримують знижку в залежності від дня подорожі, а також 10% знижки у разі купівлі квитка на "Інтерсіті +" в обидва кінці.
Однак уряд вирішив змінити механізм, так як початковий варіант передбачав повернення Укрзалізниці компенсацій за нульову ставку ПДВ з бюджету.
При скасуванні ПДВ УЗ відшкодувань не отримає. Таким чином, монополія забезпечить зниження ціни за рахунок власних доходів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кабмін планує повернути ПДВ на квитки в Hyundai
"Для пасажира нічого не змінюється. Держава ж знайшла для себе можливість мінімізувати втрати за наш рахунок. Загалом відміна ПДВ позитивно впливає на продажі, які хоч і незначно, але ростуть", - розповіло джерело в УЗ.
За даними УЗ, з 27 травня до 31 серпня продали 240 тис квитків на швидкісні потяги. До введення нульової ставки максимальна вартість базового квитка у першому класі (Київ-Донецьк) становила 557,77 грн. Таким чином, УЗ за три місяці може втратити на скасування відшкодування ПДВ не більше 26,7 млн грн.
Скасування ПДВ робить експреси більш конкурентоспроможними у порівнянні з купейними вагонами і СВ, вважає заступник директора Центру політичного і економічного аналізу Кравченко. За його словами, пасажирам потрібно час, щоб звикнути до нової послуги, враховуючи, що в майбутньому піднімуться ціни на проїзд і в інших поїздах.
"Українці звикли до дешевих квитків. "Інтерсіті +"- це взагалі перша спроба УЗ впровадити економічно обґрунтований рівень цін у внутрішніх перевезеннях. До цього виправдані ціни були тільки у міжнародному сполученні", - додав експерт.