Укрзалізницю зроблять акціонерним товариством
Про створення підприємства державного сектору економіки АТ"Укрзалізниця" повідомив в.о. начальника Головного управління реформування та корпоративного розвитку Укрзалізниці Андрій Буковський.
Кабінет Міністрів України виступить засновником "залізничного" товариства і отримає 100% акцій.
Однією з причин такого реформування стала невідповідність структури залізничного транспорту умовам європейського ринку. Про це повідомили iPress.ua у прес-службі Укрзалізниці.
Реформування галузі необхідне передусім для залучення можливих джерел фінансування.
"Україна зараз розпочала шлях, який вже пройдено багатьма країнами. Реформування залізничної галузі будь-якої країни – процес складний і тривалий. Хоча універсальних підходів не існує, але в результаті реформування у багатьох країнах вдалося підвищити привабливість залізничного транспорту і для пасажирів, і для вантажовідправників", – зазначила менеджер компанії A.T. Kearney, яка проводила діагностику існуючої моделі ринку і стану Укрзалізниці, Катерина Шеремет.
За словами менеджера компанії, при існуючому рівні власних джерел Укрзалізниця не зможе реалізувати необхідний обсяг інвестицій, оскільки щороку зростає розрив між операційним прибутком від перевезень і необхідним рівнем інвестицій.
Інвестиційні витрати необхідно збільшити у 3 рази.
В Європі існує 2 основні моделі реформування. Як повідомив Андрій Буковський:"Перша – це розділення інфраструктурної компанії та компаній, які здійснюють перевезення, друга - інтегрована інфраструктурна компанія, тобто перевізник, який володіє інфраструктурою. Ми обираємо саме цю модель за прикладом Франції, Італії, Німеччини та Росії".
"Сьогодні в Україні залізничний транспорт хоч і працює як єдиний виробничо-технологічний комплекс, але основні види діяльності виконують шість залізниць України, які мають статус окремих суб'єктів господарювання",- зазначає Буковський.
Уряд самостійно буде вирішувати усі майнові питання
Згідно з Законом "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування", визначено перелік об’єктів, які залишаються в державній власності і будуть передані новому товариству Укрзалізниця.
Вони увійдуть до складу єдиного суб’єкта господарювання і не підлягатимуть приватизації.
Зазначимо, що усі майнові питання уряд буде вирішувати самостійно.
Процес реформування галузі буде прозорим і відбуватиметься публічно під контролем держави, переконує начальник головного юридичного управління Укрзалізниці Михайло Ониськів.
Він також наголошує на тому, що реформування залізничній галузі спрямоване на створення нової, більш ефективної організаційної структури залізничного транспорту, яка відповідатиме умовам розвитку ринкової економіки держави та вимогам законодавства Європейського Союзу.