Вчені довели, що створити універсальну вакцину від грипу реально

Фото: petrushki.net
Вакцина проти грипу H1N1 провокує вироблення антитіл, що можуть впоратися з пташиним (H5N1) і свинячим (H3N2) грипом одночасно.
Про це заявили вчені у журналі Proceedings of the National Academy of Science.

На думку вчених, це доводить, що створення універсальної вакцини - реальна перспектива.

Вірус грипу H1N1 почав рухатися світом на початку 2009 року - його перші спалахи з'явилися у Мексиці і потім поширилися на територію США та інших держав. Провідні науково-дослідні інститути США у рекордні терміни, всього за півроку, розробили вакцину проти цього різновиду вірусу у жовтні 2009 року. У серпні 2010 року Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) оголосила про завершення епідемії H1N1.

Група вірусологів під керівництвом Патріка Вілсона з університету Чикаго (США) вивчала реакцію людської імунної системи на вакцину від вірусу H1N1.

"Ми виявили у минулому році, що люди, заражені вірусом H1N1, володіли набором антитіл, що нейтралізують безліч штамів грипу. Після цього ми вирішили перевірити, чи існує ця ж особливість серед людей, що пройшли вакцинацію", - пояснив один з учасників групи Рафі Ахмед з університету Еморі в Атланті (США).

"Щеплення від сезонного грипу не створює утверсальні антитіла"

Ще під час епідемії грипу біологи набрали кілька добровольців, які отримали щеплення від H1N1 і проаналізували склад антитіл в їхній крові через тиждень після вакцинації. Як і очікували вчені, у крові учасників дослідження були присутні безліч плазмобластів - вторинних імунних клітин, що виробляють антитіла. Вчені витягли кілька таких клітин, змусили їх виробляти антитіла одного типу і проаналізували їхню здатність з'єднуватися з різними штамами вірусу грипу.

Виявилося, що невелика, але солідна частина клітин виробляла антитіла, здатні нейтралізувати не тільки частинки H1N1, а й інших різновидів грипу, в тому числі і пташиного (H5N1) і свинячого (H3N2) грипу.

Як відзначили дослідники, така поведінка імунної системи вкрай незвична - антитіла, що нейтралізують відразу кілька штамів вірусу грипу, ніколи не з'являються після щеплень від сезонного грипу.

Дана властивість цього препарату, за словами вчених, допоможе розробити вакцини, що захищають від більшості поширених штамів вірусу грипу.

"Наше відкриття є ключовим кроком у справі розробки засобу, який буде змушувати організм виробляти значну кількість антитіл і надійно захищати його від безлічі штамів вірусу, у тому числі від вкрай небезпечних мутантів, здатних викликати широкомасштабні епідемії та смерті", - резюмував Ахмед.

Байдену потрібно змусити путіна нервувати. Він має всі повноваження і жодного виправдання – Марк Тот та Джонатан Світ