Вибирати велосипед – це те саме, що вибирати машину: є джипи, є спортивні машини, є звичайні седани. Цей самий принцип діє, коли ви обираєте велосипеди. Є багато різних моделей, кожна модель призначена для різного виду активного відпочинку або різного виду застосування.
Скажи мені, для чого тобі велосипед – і я скажу, який тобі потрібен
Тип велосипеда слід обирати за його призначенням. Наприклад, якщо джип потрібен, щоб їздити по бездоріжжю чи по горах, то для цього потрібен і гірський велосипед з 26-м діаметром коліс, зі зручною посадкою для пересічної місцевості, з грубими покришками, з передачами, що дозволять і вниз їхати, і підгору.
Для тих, хто полюбляє екстремально їздити в місті, також підійде гірський велосипед.
"Чому? Бо коли мене притисне машина, я з легкістю можу вискочити на бордюр. І власне грубі шини на гірських велосипедах дозволяють "гасити" оцю вібрацію, що створюється, коли їдеш по бруківці", - пояснює Володимир Лиховид.
ЧИТАЙТЕ: Британський прем’єр затіває "велосипедну революцію"
Якщо ви не плануєте виїжджати на великі відстані за місто, не плануєте їздити по горах і в принципі не плануєте їздити 50 км чи більше за межами міста, то для цього буде цілком достатньо придбати міський велосипед з низькою рамою.
Для порівняння, в гірських велосипедах посадка така, якщо на ньому їздити не часто, то відчувається велике навантаження на спину, якщо м’язи спини недостатньо натреновані. На цих велосипедах досить незручне положення тіла – воно майже горизонтальне.
Натомість, в міських велосипедах, навпаки, широке кермо - ви широко тримаєте руки, ви сидите майже рівно, спина рівна. До того ж на ньому широке сідло, яке якнайкраще "гасить" всю амортизацію та нерівності дороги.
Переважно на міських велосипедах катаються рівними дорогами, на ньому зручно виїжджати на прогулянки за місто. Багато хто вибирає саме цей тип "двоколісних коней" для поїздок на роботу.
Джерело: infomisto.com
Більшість дівчат обирають не просто міський велосипед, такий, як був "Україна" за старих часів, вони обирають гарні якісні міські велосипеди.
Досить популярною на сьогодні є серія виробників американських велосипедів Electra і Schwinn. Вони виготовляють круїзери – це міські велосипеди з великими покришками, вони мають широке сідло, а особливістю є те, що кожна рама пофарбована в інший колір.
Ще один тип велосипедів – це шосейні. Це професійні велосипеди. Кататись на них по місту абсолютно незручно, на ньому зможе їздити лише той, хто вміє на ньому їздити. Шосейні велосипеди передбачені винятково для спортсменів. Найкраще на них їздити по рівних дорогах, для бруківки і бордюрів він не годиться.
Підвидом шосейних велосипедів є фікси – це велосипеди з фіксованою передачею. Їхньою незвичною особливістю є те, що такі велосипеди не мають гальм, а крутячи педалі можна їхати, як вперед, так і назад. Ця мода прийшла в Європу з Америки.
Дилема: старий чи новий?
Після того, як ви визначились з типом свого нового друга, постає нове питання, який велосипед краще купувати - вживаний чи новий.
Володимир Лиховид радить, якщо ви хочете їздити на велосипеді довго, бажано брати новий. Він, як нова машина - незношені деталі, не треба нічого міняти.
Але є виробники, зокрема, голландський виробник Gazelle, які можна не боятись ризикувати і купувати вживані. Ці моделі міського типу добре їздять, в них задня втулка називається планетарна, яка дає на кермі від трьох до семи передач.
ЧИТАЙТЕ: Французи більше їздять на велосипедах, ніж на авто
На ньому зручно їхати як під гірку, так і по місту. Часто в таких велосипедах закритий ланцюг, не тільки пластмасовим захистом, але й повністю захований, щоб не вимазувати одяг. В Україну такі велосипеди з планетарною втулкою новими переважно не потрапляють, їх завозять вживаними або з Голландії, або з інших європейських країн.
Джерело: infomisto.com
Якщо виробник спеціалізується на якісних велосипедах, та сама американська фірма Electra, то варто без вагань брати і вживаний. Такі ровери переважно на третину дешевші, ніж нові. Якщо продають Electra за 4 тис грн, то можна брати навіть не випробовуючи.
Українські виробники теж спеціалізуються на велосипедах. Наприклад, новий велосипед марки Рride можна придбати за 3-3,5 тис грн. В них є серія, як гірських, так і міських двоколісних.
У велосипедах, передбачених для їзди по місту бажано, щоб були передачі для заднього колеса.
На що звернути увагу, "приміряючи" велосипед
Найперше треба дивитись на розмір рами, розмір коліс, спробувати проїхатись на ньому - чи зручно буде спині і рукам. Якщо ви не дуже розбираєтесь в технічних характеристиках велосипедів, то варто взяти з собою людину, яка на цьому розуміється. А найкраще взагалі піти у спеціалізований магазин, де продавець-консультант розкаже все про той велосипед, що вас цікавить.
Виробник велосипеда звісно має значення, але краще спробувати, як вам їздиться на тому чи іншому "коневі". Вибирати краще в людей чи фірм, яким довіряєте.
Що важливо, коли купуєте велосипед:
- виробник;
- матеріал, з якого зроблена рама (алюміній, титан, карбон);
- навісне обладнання: гальмівна система, колеса, перемикач передач. Найбільш поширений виробник ще японський Shimano, але Shimano теж бувають різні.
- загальний технічний стан велосипеда - наскільки побита рама чи не має вона тріщин.
Як вберегтися від крадіжки?
Найкраща порада, щоб одного прекрасного дня не залишитись без велосипеда – це завжди залишати його в надійному місці, бажано з охороною.
Проте навіть довіряючи людям, варто зайвий раз перестрахуватись і обрати якісний замок для велосипеда.
Замки обов’язково мають бути металеві, не "тросики", які дуже легко можна перекусити кусачками. Бо дуже смішно вигладає, коли велосипед, який коштує 4 тис грн, вкрали тільки через те, що він був прив’язаний тросиком за 50-60 грн.
Надійними є замки американської фірми Abus – це, впринципі, найдорожчі замки. Вони бувають як U-подібні, так і ланцюгові.
Фото: Андрій Поліковський / iPress.ua
Вибравши собі вірного друга, треба не забувати за ним доглядати і в "нельотний" сезон. Хоча б раз на рік варто робити техогляд, на зиму його треба зберігати в сухому приміщенні. Щоб не ржавіли запчастини їх потрібно ретельно змащувати.
Тож перед тим, як придбати собі велосипед краще з ним добре заочно познайомитись, щоб спільні прогулянки приносили максимум користі та задоволення.