Кілька слів про "інновації"
Вікіпедія визначає цей термін наступним чином:
Інновація (англ. innovation) - нова техніка, технологія, що є результатом досягнень науково-технічного прогресу. Істотним чинником інновації є розвиток винахідництва, раціоналізації, поява великих відкриттів
З'ява на ринку iPhone - інновація. Це було найякісніше нововведення, не поступове нарощування апаратних потужностей, не екстенсивний розвиток, а саме якісне перетворення звичайного телефону.Тикаючи в резистивний екран стилусом, страждаючи з "інтуїтивними" системами рукописного введення, намагаючись щось розгледіти на підсліпуватих екранах, користувачі хотіли чуда і воно здійснилося. Чудо це було сотворено не в надрах Nokia, Samsung, Google, HTC, воно було "результатом інтелектуальної діяльності людини, його фантазії, творчого процесу, відкриттів, винаходів та раціоналізації" всередині компанії, яка ніколи раніше не виробляла телефони. Чи усвідомили це майбутні конкуренти? Не відразу. Більше того, відразу ж після появи iPhone його називали "іграшкою" і не сприймали серйозно.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Справа Samsung" наближає битву Apple з Google
Минув час. Компанія-новачок, раптом відхопила шматок ринку, причому найжирніший та найсмачніший. І ось тут-то іншим довелося почати ворушитися. Android повністю переписали. З blackberry-подібної ОС зліпили щось схоже на Apple. Виробники телефонів скопіювали зовнішній вигляд і, що найголовніше, user experience з iOS (touchwiz).
Чи було це інновацією? Ні. Ринок йшов уторованою Apple дорогою, в розрідженому потоці, не вкладаючись в вишукування, в RnD, експлуатуючи знайдену успішну концепцію.
На секунду відволічемось. Якщо ви захоплюєтеся спортом, то напевно знаєте про троха комічну практику в трекових велогонках, а точніше в такій дисципліні як спринт. Гонщики їдуть три кола, але хронометруються тільки останні 200 метрів. При цьому отриманий результат не визначає переможця, ним стає той, хто першим перетне фінішну лінію. У цій ситуації найбільш вигідно почати фінішний спрут (останні 200 метрів) вийшовши з-за спини суперника. По-перше він вас там не бачить, по-друге їхати за ним простіше - менше сил витрачається на подолання опору повітря. У результаті перші два кола гонщики прагнуть зайняти позицію наздоганяючого. Виглядає це досить комічно:
Вловлюєте аналогію? Перші два кола - RnD. Samsung відсиджується позаду, прикладає мінімум зусиль, щоб потім вийти з-за спини конкурента і зірвати куш. Справедливо? Не дуже. Такий ринок? Припустимо, але тоді чому б не сказати "таке патентне право" або "закон суворий, але це закон" і заспокоїтися?
Минув час. Нічого не змінилося. Більше мегагерц, більше пам'яті, більший екран. Немає якісного стрибка, немає претворення ринку. Чому ж Samsung називає себе інноваційною компанією? У чому інновації?
Мені неприємно читати, що копіювання підстьобує конкуренцію. Apple не треба підстьобувати, лінійка iPod фактично самотня на ринку, вона ні з ким не конкурує і все ж ми побачили в останні кілька років кардинальні зміни в iPod shuffle і iPod nano. Ринок планшетів фактично не існував до iPad, ніхто до нього серйозно не ставився. Копіювання, по суті, це зграя вовків, яка заганяє дичину. Коли дичина буде з'їджена - вовки ляжуть спати, на ринку наступить період стагнації. Ніяких інновацій, все як завжди.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чому iPhone всіх переміг: пояснює Samsung
А коли немає інновацій, залишається тільки маніпулювати свідомістю. Муртазін стирає в кров пальці, клепаючи огляди окремо на програвач музики в Galaxy III, окремо на аксесуари для нього, батарейку від нього, два огляди тушки в цілому, огляд камери, порівняння з конкурентами (в яких Galaxy незмінно перемагає) і т.д. і т.п. Навіть на Хабрі з'являються огляди техніки Samsung в дусі "мені випадково потрапило до рук пристрій до початку продажів і ось я тиждень з ним ходжу ... це інноваційний пристрій".
Я не хочу нікого агітувати за одну із сторін конфлікту, я закликаю вас думати своєю головою. На цьому і закінчимо, мабуть.
Оригінал: habrahabr.ru