RSS
МЕДІА.ГОЛОВНЕ

Строга економія душить Європу

Що робити, щоб продовжити життя Євросоюзу?
Сьогодні зрозуміло, що існувати далі у такому вигляді Європейський союз не може. Фінансові та економічні кризи розхитали економіки країн євроспільноти. Щоб не почався ефект доміно Старий світ треба рятувати. Цьому присвячена стаття колишнього канцлера Федеративної республіки Німеччина Герхарда Шредера у газеті The New York Times.
Строга економія душить Європу Герхард Шредер. Фото: zastavki.com

Формування об'єднаної Європи – це процес, який триває вже протягом десятиліть, та характеризується успіхами, а також і невдачами. Час від часу в історії європейського об'єднання траплялися кризи. Але Європа завжди знаходила відповіді на ці кризи і виходила з них міцнішою. Так станеться і цього разу, якщо політичні діячі відверто визнають існування проблем і проявлять політичну волю для їх подолання.

З моменту заснування Європейського об’єднання вугілля та сталі в 1951 році, кількість країн-учасниць збільшилася з 6 до 27. Паралельно збільшувалася кількість європейських інституцій та органів управління. Для політиків окремих національних держав, а також на європейському рівні, ця кількість означає великі проблеми. Процеси прийняття рішень, розподіл повноважень між Європейським союзом і національними державами, а також взаємодія установ повинні бути спрощені та чіткіше врегульованими. Тільки тоді можна буде продовжувати процес інтеграції, що так необхідний і зробити Європейський Союз більш дієздатним.

Ця можливість, і здатність більш оперативно реагувати на зміни на фінансових ринках, вимагає європейської політики. Нинішня криза ясно показала це. Президент Європейського парламенту Мартін Шульц, справедливо говорить про кризу довіри, тому що люди сумніваються в здатності демократії вирішувати їх нагальні проблеми. Союз повинен подолати цю кризу довіри.

В останні місяці стало зрозуміло, що існують різні швидкості в Європейському Союзі. Прірва між країнами, які можуть і бажають інтегруватися швидше, і країнами, які застосовують гальма стала ширшою. Такий розвиток подій зовсім не випадковий: ми пройшли через безліч фаз на різних швидкостях.

Ще у час мого перебування на посаді канцлера, Бельгія, Німеччина, Франція і Люксембург започаткували дискусію про політику безпеки в Європі на «Шоколадному саміті» в 2003 році. Сьогодні нам знову потрібне тверде ядро держав, які б підштовхували процес інтеграції вперед. Більше Європи, аж ніяк не менше Європи: такою тепер має бути мета. І політичне керівництво в національних державах несе відповідальність за сприяння агресивній популяризації європейської ідеї серед громадськості.

Це стосується, наприклад, ініціатив зростання, структурних реформ та пропозицій щодо зміцнення європейських інститутів що до окремих держави. І перш за все йдеться про прийняття європейських рішень більш демократично. Сьогодні роль парламентів зменшується, що може призвести до ерозії демократії. Ми мусимо протистояти цьому.

Є три сфери, в яких європейська політика має бути переосмислена.

По-перше, напрямок європейської економічної і фінансової політики повинен змінитися, від чистої економії до зростання. Греція, Ірландія, Португалія, Італія та Іспанія домоглися істотного прогресу в стабілізації своїх фінансів. Але економічна і політична ситуація в цих країнах показує, що сама лише економія не приведе до виходу з кризи. Навпаки, існує небезпека напівзадушення національних економік такою політикою суворої економії.

Така політика таїть небезпеку. Вона делегітимізує демократичну політику в цих країнах, що стикаються з протестами та зростанням екстремістських партій. Але ця політика також є економічно невиправданою для всього Союзу, тому що події в цих країнах впливають на інші експортні економіки. Німеччина продає більше 60% свого експорту в ЄС. Тому нам настійно рекомендовано пом'якшувати суворі заходи економії програмами для зростання. Наприклад, я вважаю, доходи від податку на фінансові операції можуть бути використані для цього.

По-друге, нам потрібна програма Європейських структурних реформ. Міжнародна конкурентоспроможність держав ЄС повинна бути посилена, бо країни, що розвиваються, такі як Бразилія, Росія, Індія і Китай наздоганяють нас, а ще через те, що відмінності всередині Союзу занадто великі. Сміливі структурні реформи стимулюватимуть ріст і створюватимуть нові робочі місця. Принаймні, такий наш німецький досвід. "Порядок денний 2010" в Німеччині сприяв реформуванню системи соціального забезпечення. Протягом кількох років Німеччина змінилося з "хворої людини Європи" на "двигун Європи".

Цьому сприяли незвичайна економічна структура Німеччини, яка характеризується сильною промисловістю і великою кількістю підприємств середнього класу. Інші країни, такі як Франція, Італія та Іспанія, повинні наслідувати цей приклад реформ.

І, по-третє, я вважаю, Європа повинна стати більш політично інтегрованою для подолання фінансової кризи в довгостроковій перспективі. Нинішня ситуація дає зрозуміти, що ви не можете мати зону єдиної валюти без єдиної фінансової, економічної та соціальної політики. Тому ми повинні працювати, щоб домогтися реального політичного союзу в Європі з подальшою передачею влади від національних держав.

Для цієї мети європейські інститути повинні бути реформовані наступним чином:

• Європейська комісія повинна отримати статус уряду, який обирає Європейський парламент.

• Рада Європи повинна відмовитися від влади і бути перетвореною у верхню палату з аналогічними функціями Бундесрату Німеччини.

• Європейський парламент повинен отримати більш широкі повноваження і в майбутньому повинен обиратися за загальноєвропейськими партійними списками з провідними кандидатами на пост голови комісії.

Європейська Конвенція є складовою частиною процесу відновлення, що веде до загальноєвропейської дискусії. У час мого перебування в офісі Німеччина ініціювала розробку конвенції Європейської хартії основних прав і Конституції для Європи. Дебати тривали про демократизацію, доступність та роз'яснення обов'язків: розмежування повноважень між Союзом і державами-членами. На жаль, Конституція для Європи була зведена нанівець, але багато її елементів присутні в Лісабонському договорі. Настав час для ядра держав, готових до інтеграції, започаткувати нову конвенцію для майбутнього Європи.

Ми потребуємо об'єднаної Європи більше, ніж будь-коли. У світовій політичній та економічній конкуренції тільки об'єднана Європа матиме шанс, тому що національна держава наодинці, навіть така сильна, як Німеччина, є занадто слабкою. Ми зможемо вижити між центрами влади - США та Китаєм - якщо продовжимо шлях до інтеграції. Тоді Європейський Союз буде залишатися соціально, економічно, культурно і політично успішним співтовариством, яке буде слугувати моделлю для інших регіонів. Європеїзація є раціональною політичною відповіддю на глобалізацію.

Герхард Шредер був канцлером Німеччини з 1998 до 2005 року.

Оригінал статті: Austerity Is Strangling Europe

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

04 05 2012 16:36
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ
СТАТТІ