Залізничний Шовковий шлях із Китаю в Європу
Транснаціональні корпорації, які працюють в Китаї, починають будувати заводи в глибині країни в пошуках дешевої робочої сили. Але такий крок має один недолік: ці заводи можуть бути розташовані більше, ніж на тисячу кілометрів (621 миль) від узбережжя. Для компаній, які експортують товар до країн Європи, що продовжує бути одним з найбільших ринків для китайських товарів, доставка повітрям з Чунціну та інших міст глибинки країни, є надто дорогою. Перевозити вантажі залізницею в порти Шанхай або Шеньчжень, а потім переправляти їх морем в Західну Європу, може зайняти 40 днів.
Для Hewlett-Packard (HPQ), комапнії, яка виробляє ноутбуки в Чунціні, існує альтернатива: міжнародна мережа залізничних вантажних перевезень, що зв'язує Китай з Європою. З 2011 року HP перевезли 4 млн ноутбуків залізничним маршрутом довжиною 11 179 кілометрів, який був відкритий минулого року чиновниками китайської залізниці. Залізниця починається в Чунціні, перетинає Казахстан, Росію, Білорусь і Польщу і закінчується в місті Дуйсбург, Німеччина. Окрема гілка залізниці сполучає північний схід Китаю із Транссибом, який розтягнувся на 9288 км від Владивостока до Москви.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Китай йде в атаку на Європу
Плануючи використання залізниці для транспортування струменевих принтерів, HP наголошує, що буде збільшувати кількість залізничного транспорту в середньому від одного поїзда до 1,5 поїзда на тиждень в 2013 році.
"Ми були піонерами освоєння західного Китаю, і ми є піонерами у розробці цього маршруту", - каже Тоні Профет, старший віце-президент департаменту друкарських та персональних систем HP.
Профет пояснює, що доставка одного контейнера залізницею коштує близько $10 тис, що є третиною від ціни повітряного транзиту. Незважаючи на те, що вартість використання поїздів приблизно вдвічі перевищує вартість доставки морським шляхом, потрібно лише 21 день для того, щоб товари з заводу в місті Чунцін потрапили в Західну Європу залізницею.
Екологічність залізничного транспортування, тим часом, становить близько однієї тридцятої вантажних авіаперевезень. У Віденській експедиторській компанії Far East Land Bridge повідомили, що інші компанії із виробництва електроніки, включаючи Foxconn і Acer (які також володіють виробництвам у Чунціні) тепер також забезпечують доставку своєї продукції до Європи залізницею. Прес-секретар Acer Генрі Ванг підтвердив використання компанією залізниці; у Foxconn відмовилися від коментарів.
Фото: quadratinmexico.com
BMW (БМВ), Audi, і Volkswagen (VOW) також використовують залізничне сполучення для відправки своїх автозапчастин, що виробляються в Німеччині, на схід до складальних заводів у Китаї.
"Кожен порожній пробіг коштує великих грошей, тому потрібно дотримуватися балансу між східним і західним напрямком вантажопотоків", - каже головний виконавчий директор Land Bridge Томас Каргл.
Він додає, що саме його фірма забезпечує поїзди для всіх вищеназваних компаній. Лише компанія BMW відправляє 6-7 поїздів на тиждень з Лейпцига в Китай, надсилаючи автомобільні деталі до свого складального заводу в Шеньяні.
"Інші галузі перевезень, які схиляються у бік використання залізниці, це - сталь, металобрухт, пластик і хімікати", - зазначив Каргл. Залізничні компанії DHL і DB Schenker оголосили про збільшення обсягів перевезень в минулому році. DHL перетворилася з компанії, що працювала в сфері нічної доставки у світового гравця у сфері логістики, в тому числі залізничним транспортом; компанія належить Deutsche Post (DPW). DB Schenker, інша транспортна компанія, належить Deutsche Bahn, потужній німецькій залізничній компанії.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Foxconn: коли працівники мріють про життя за межами заводу
Китайці захопились ідеєю залізничного сполучення з Європою. Уряд країни розглядає можливість фінансування будівництва залізничних шляхів у сусідніх країнах Середньої Азії - Узбекистані та Киргизстані, повідомляє офіційне агентство Синьхуа. Прем'єр КНР Вень Цзябао назвав залізничне сполучення Китай-Європа частиною нового Шовкового шляху, наземним маршрутом, який сполучав західний Китай зі східним Середземномор’ям більш ніж тисячоліття. Росіянам також подобаються ці угоди: Russian Railways, державна залізнична компанія Росії, є акціонером Far East Land Bridge. "Ведення бізнесу з росіянами є дуже важливим. Вони контролюють цей шлях", - каже Каргл. - Якщо у вас є їх підтримка, ви можете це робити".
Підсумок: Нові залізничні шляхи, які сполучають центральний Китай з Європою, пропонують ціну транспортування, яка складає лише третину від вартості авіаперевезень.
Оригінал: Bloomberg
Переклад: iPress.ua