Етичні принципи ісламу здатні попередити кризу у майбутньому, - Reuters
"Переважна більшість банківських активів в Європі і значна їх меншість в Сполучених Штатах утримувалися установами, які не мали за мету одержання прибутку. Ці заклади взаємного страхування, ощадні установи, французькі caisses, кооперативні і церковні банки та кредитні спілки спрямовували свою діяльність, перш за все, на служіння інтересам своїх членів і їхніх громад", - коментує професор.
Махмуд А. Ель-Гамаль розповідає, що потім настала епоха розірвання цієї взаємопов’язаності, коли егоїстичні мотиви отримання прибутків стали нормою.
Професор наводить приклад, що в ісламському світі в бізнесі звертають увагу на моральність двох понять: інтерес (відсоток за кредит) і ризик. Інтерес, на думку Ель-Намаля, найкраще розуміється, як несправедлива фінансова перевага, схожа на певне юридичне визначення лихварства.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Що може нам запропонувати ісламська фінансова культура
Із цього визначення також випливає, що немає інтересу, якщо б кредитори і позичальники справедливо розділяли багатства, створені за рахунок кредиту. Кредити, які мають фіксовану процентну ставку і повинні бути погашені, також можуть бути вільні від інтересу.
Подібне говорить про ризик. Ризики є у будь якій фінансовій справі. Але є дурні ризики: пропонувати товар комусь або продавати його, сам того ще не маючи.
За словами Ель-Гамаля, найкраще визначає, що насправді є непотрібними або недоречними ризиками, як це видно на класичному прикладі продажу майбутніх уловів перлин ще перед фактичним зануренням пірнальника.
"Ризик, здається, прибирає усі непотрібні спекуляції. Така заборона є справедливою, тому що фінансова вигода повинна виходити від надання чогось, що має реальну економічну цінність, а не від удачі або здібностей торгівельних партнерів перехитрити один одного, приховавши правду про ризики", - зазначив професор.
Більше читайте у матеріалі "Що може нам запропонувати ісламська фінансова культура", опублікованому на сайті iPress.ua.