Концерн "Алмаз-Антей" назвав марку ракети, яка збила малайзійський "Боїнг-777"
Про це інформує "Інтерфакс" .
"За характером отворів у фрагментах фюзеляжу літака, на основі всебічного аналізу пошкоджень встановили, що в даному випадку використовувалася ракета типу 9М38М або 9М38М1 з бойовою частиною типу 9М314 або 9М314М1, оскільки тільки в них вражаючі елементи мають форму "двотавра", - сказав Малишевський сьогодні під час прес-конференції.
Однак в концерні не знають відповіді на запитання, кому належала ракета, яка збила малайзійський "Боїнг".
За інформацією, створений в 2002 році "Алмаз-Антей" в XXI ст нікому не поставляв ракети для ЗРК "Бук-М1", оскільки підприємства, які входять до концерну, зняли їх з виробництва ще в 1999 році. Там також заявили, що станом на 2005 рік Україна мала близько одну тисячу ракет 9М38М1 для ЗРК "Бук" і подавала запит на їх модернізацію.
Терористична ДНР зазначила, що не мала технічної можливості збити малайзійський "Боїнг". "У нас таких установок типу "Бук-М1" і, відповідно, ракет (9М38М1) на той момент взагалі не було", - заявив у вівторок "Інтерфаксу" заступник міністра оборони ДНР Едуард Басурін.
Експерти концерну ППО "Алмаз-Антей" також спростували версію про те, що запуск зенітної ракети проводився з району населеного пункту Сніжне.
"Кут підльоту ракети до "Боїнгу" в горизонтальній площині становив 72-76 градусів по відношенню до курсу літака. У вертикальній площині - 20-22 градуси. Тільки при такому положенні літака і ракети пояснюються всі пошкодження, отримані рейсом МН-17. Тільки при такій орієнтації "скальпеля" (область вражаючих елементів) у просторі. По розі підходу ракети до літака і на основі аналізу інших даних найбільш ймовірна точка запуску ракети знаходиться на південь від населеного пункту Зарощинське", - сказав радник генконструктора концерну Михайло Малишевський.
"Під час аналізу отриманих літаком пошкоджень вдалося визначити напрямок руху вражаючих елементів - вони рухалися вздовж конструкції літака, від носа до хвоста", - зазначив він.
За словами Малишевського, ракета перетинала курс літака, тобто стріляли збоку. Саме тому експерти концерну відкинули версію щодо Сніжного, оскільки в цьому випадку "була б стрілянина на зустрічних курсах, а не збоку, як зафіксовано".
"Моделювання на стенді заводу-виробника показало, що при зустрічі ракети і літака на зустрічних курсах були б зовсім інші ушкодження", - пояснив Малишевський.
У зв'язку з цим гендиректор ВАТ "Концерн ППО "Алмаз-Антей" Ян Новіков заявив, що "Алмаз-Антей" не причетний до катастрофи малайзійського "Боїнга" в Україні в липні минулого року, і тому західні санкції щодо нього несправедливі.
"Ми представимо докази непричетності концерну до катастрофи малайзійського "Боїнга". Концерн в даному питанні має виняткові компетенції", - сказав він сьогодні на прес-конференції у Москві.
"Завдання прес-конференції полягає у доказі непричетності концерну до трагедії в небі над Україною, відповідно, неправомірності і несправедливості застосування до нього економічних санкцій", - зазначив Новіков. Він додав, що концерн оскаржив європейські санкції у суді.
"На наш погляд, зв'язок між введенням Європейським союзом санкцій і катастрофою малазійського "Боїнга" над Україною є очевидним. Ми вважаємо такі дії несправедливими. Саме тому проаналізували наявну інформацію, пов'язану з катастрофою літака", - зазначив він.
За словами Новикова, фахівців концерну запросили як експертів в міжнародну комісію з розслідування катастрофи "Боїнга".
Версії авіакатастрофи під Донецьком
Внаслідок катастрофи "Боїнга-777" авіакомпанії Malaysia Airlines, що прямував з Амстердама (Нідерланди) в Куала-Лумпур (Малайзія), загинули 298 пасажирів, які перебували на борту.
У попередній доповіді Ради безпеки Нідерландів про розслідування катастрофи йдеться про те, що літак був технічно справний і розпався в повітрі в результаті попадання в його корпус ззовні великої кількості об'єктів, проте остаточні висновки фахівців про причини катастрофи літака будуть оголошені через рік після авіакатастрофи.
За однією з версій, лайнер був збитий ракетою з землі в зоні конфлікту в Донбасі.
Ватажки ДНР заперечують свою причетність до катастрофи, звинувачуючи в цьому український військовий літак або зенітний ракетний комплекс "Бук".
ГПУ інформувала, що комплекс ЗРК "Бук" потрапив на територію України з РФ і повернувся також до Росії.
У свою чергу російські експерти дійшли висновку, що "Боїнг-777", найімовірніше, був збитий ракетою 9М38М1 з бойовою частиною 9М314М зенітного ракетного комплексу (ЗРК) "Бук-М1" з району поблизу населеного пункту Зарощенське. Видання "Нова газета" отримала в своє розпорядження відповідний документ з експертною оцінкою.
За даними космічної розвідки Міноборони РФ, саме в районі Зарощенське 17 липня 2014 розташовувалися самохідні вогневі установки ЗРК "Бук" Збройних сил України.
У документі зазначається, що "аналіз пошкоджень літака і моделювання умов зустрічі ракети з літаком дозволяють повністю виключити можливість пуску ЗУР з району "Сніжне", який фігурує в численних "розслідуваннях", що проводяться на основі "достовірних даних" з інтернету".
Як повідомляв iPress.ua, президент США Барак Обама під час зустрічі з членами королівської родини Нідерландів у Білому домі пообіцяв серйозну підтримку з боку Вашингтона в розслідуванні інциденту зі збитим над Україною пасажирським авіалайнером.