Українські споживачі збідніли, але стали більш оптимістичними
Про це свідчить дослідження компанії GfK Ukraine, яка щомісяця визначає Індекс споживчих настроїв жителів України.
Він складається з п'яти частин: індексу особистого матеріального становища, індексу доцільності робити великі покупки, індексу очікуваних змін особистого матеріального становища, а також індексів очікуваного розвитку економіки країни протягом року і п'яти років.
У березні перші два підіндекси, що характеризують поточний матеріальний стан українських споживачів, відчутно знизилися. Решта підіндексів, які відображають очікування громадян, - зросли.
"Певна стабілізація політичної ситуації в Україні в березні позитивно вплинула на споживчі настрої, хоча надії на відновлення економіки зростали на тлі погіршення добробуту і зменшення попиту", - зауважують в GfK Ukraine.
В результаті споживчий індекс покинув трирічний мінімум і набрав 3,2 пункту до 67,8. Значення індексу можуть змінюватися від 0 до 200. Значення 200 означає, що всі споживачі позитивно оцінюють економічну ситуацію. 100 пунктів - означає що кількість позитивних і негативних відповідей рівна. Менше за 100 - у суспільстві переважають негативні настрої.
Уряд прогнозує, що 2014 року номінальна зарплата українців скоротиться майже на 5%.