Під час сну мозок людини очищується від токсинів, - дослідження

Фото: crossfitbalboa.com
Група американських вчених припустила, що мозок використовує періоди сну для того, щоб позбутися токсинів, які накопичилися у ньому впродовж дня, і це, ймовірно, є основною функцією сну.

Відомо, що сон є важливим для формування спогадів і обробки засвоєної інформації, однак вчені з медичного центру при університеті Рочестера у США дійшли висновку, що однією з головних функцій сну може бути очищення мозку.

У статті, опублікованій у журналі Science, вчені з університету Рочестера висловили припущення, що порушення у механізмі видалення токсичних білків можуть бути пов'язаними із виникненням хвороб мозку.

Вчені виявили, що під час сну нейрони зменшуються у розмірах і між ними виникає простір, який заповнюється мозкової рідиною, яка виносить з мозку токсини. Видалення токсинів відбувається завдяки глімфатичній системі - мережі канальців, якими циркулює спинномозкова рідина.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Науковці визначили, як хронотип сну впливає на здоров'я

"Мозок має обмежену кількість енергії, і схоже, що він повинен обирати між двома різними функціональними станами - неспанням та сном (або очищенням)", - зазначила доктор Майкен Недергаард, одна з дослідників.

За словами Недергаард, цей механізм є критично важливим для нормального функціонування мозку, однак він може працювати тільки у періоди сну.

У доповіді вчених йдеться, що справжнє значення їхніх результатів стане очевидним тільки після досліджень на людях, зокрема, здійснення експериментів з використанням магнітно-резонансної томографії.

Багато дегенеративних захворювань головного мозку, що стають причиною втрати його клітин - хвороби Альцгеймера і Паркінсона - супроводжуються формуванням у судинах мозку бляшок, що утворюються з токсичних білків.

Дослідники висловили припущення, що виникнення таких захворювань пов'язане з механізмом очищення мозку, але наголосили  що для підтвердження гіпотези необхідні подальші дослідження.

За матеріалами BBC