RSS
CУСПІЛЬСТВО СТАТТІ

Авіакатастрофа в Індонезії докорінно змінює стратегію подальшого потужного просування російської авіації

Літак, який мав стати проривом, став розчаруванням російського авіабудування
Російська авіапромисловість переживає шок від катастрофи нового лайнера Sukhoi SuperJet. У своїй статті, яка вийшла 10 травня у щоденній газеті The Christian Science Monitor (США) журналіст Фред Вейр роздумує над долею нового російського літака та авіабудування в Росії загалом. iPress подає читачам переклад публікації.
Авіакатастрофа в Індонезії докорінно змінює стратегію подальшого потужного просування російської авіації Фото: svit24.net

Російський Sukhoi SuperJet 100, який розбився в Індонезії, розглядається як найбільша надія відродження російської авіаційної галузі. Аварія кине тінь на ці плани, навіть якщо людський чинник є її причиною.

Росіяни переживають сьогодні ще одну авіакатастрофу, яка, ймовірно, сильно зашкодить подальшому відродженню російської авіаційної промисловості, яка страждає від гучних катастроф за останні роки, в тому числі тієї, що призвела до загибелі  президента Польщі і всього його оточення, та іншої, яка знищила цілу російську хокейну команду.

Цього разу розбився вже не застарілий радянський літак, а Sukhoi SuperJet 100, новітній комерційний російський літак, що несе нові надії авіаційної промисловості країни. (КБ) Сухой вважає, що при конструкції Моделі SuperJet все було зроблено правильно, в тому числі компанія співпрацювала із багатьма ключовими іноземними фірмами при розробці літака, його складанні (близько 70% її компонентів іноземного виробництва) та маркетингу.

Літак розбився в індонезійських горах вулканічного походження під час показового польоту вчора. Всі 45 осіб на борту літака, включаючи екіпаж, журналістів, представників авіакомпанії і російських дипломатів, вважаються мертвими.

Причини аварії будуть відомі лише після проведення всебічного розслідування. Це не є чимось надзвичайним, щоб новий літак зазнав катастрофи у період своїх випробувань. Наприклад, ранній Airbus 320 впав на землю під час свого польоту на французькому авіашоу в 1988 році, де повинен був продемонструвати всі свої передові, керовані комп'ютером системи управління. SuperJet - це єдиний в Росії, збудований повністю наново, цивільний авіалайнер і його втрата буде головним розчаруванням для промисловості, яка намагається відновитися після тривалої пострадянської депресії.

"Наша авіаційна промисловість поставила все на цей літак, і тепер, після того як ми почали виробляти його, сталася ця катастрофа", - каже Роман Гусаров, головний редактор Avia.ru, авіаційного он-лайн журналу.

"Незалежно від того, як це розглядати, це важкий удар по іміджу нашої авіаційної промисловості. Навіть якщо дослідження покаже, що літак не винен, і що причиною була помилка пілота або несприятливі погодні умови, це матиме значення тільки для фахівців. Світ пам’ятатиме лише те, що новий російський літак розбився", - повідомив Роман Гусаров.

Проблеми авіаційної галузі Росії

Аварія, ймовірно, приверне також увагу до проблемної авіаційної галузі Росії, чиї основні конструкторські бюро та заводи були об'єднані в головним чином державну компанію Об'єднана авіабудівна корпорація (ОАК) Володимиром Путіним ще у 2006 році з метою створення вектору нової співпраці.

Однією з перших дій новообраного президента Путіна після інавгурації 7 травня було підписання указу, що передбачав проведення урядового розслідування ОАК і двох інших гігантських державних корпорацій "в цілях підготовки пропозицій, спрямованих на поліпшення управління ними".

"Наша авіаційна промисловість, в основному, перебуває у комі. Деякі підприємства працюють краще, ніж інші, але більшість з них явно приречена. Ми робимо величезні зусилля, щоб підготувати із десяток цивільних літаків у рік, що є жахливим результатом, якщо врахувати, скільки людей працюють в промисловості. Результативність праці низька, а технічне оснащення ще гірше. Не так багато було зроблено для поліпшення ситуації протягом останніх 20 років. Галузь вимагатиме величезних вкладень лише для простої модернізації деяким її підрозділів", - каже Гусаров.

Радянський Союз виробляв широкий спектр військових і цивільних літаків, багато з яких досі літають. Коли СРСР розпався два десятиліття тому, велика частина виробничої інфраструктури, особливо малих субпідрядників, вийшли з бізнесу. Кілька заводів, таких як комплекс Сухой у Комсомольську-на-Амурі (де й побудований SuperJet) вижили, експортуючи за комерційними контрактами радянські літаки зарубіжним замовникам.

"Наша військова авіаційна промисловість вижила у 1990-ті роки тільки завдяки закордонним замовленням. Але ніхто не купував наш цивільний літак", - розповідає Олександр Гольц, військовий оглядач в он-лайн-газеті "Ежедневный журнал". "Військові заводи сильно постраждали від зникнення субпідрядників. Потрібно було будувати цілі літаки, а також усі їх компоненти, на одному заводі, що є неймовірно дорого і забирає багато часу. Виробництво цивільних літаків, майже без замовлень, постраждало набагато більше", - додав Олександр Гольц.

Куплені дипломи та технологічна культура

Російський канал НТВ повідомив два роки тому, що 70 інженерів в Комсомольську-на-Амурі, на заводі Сухой, мали підроблені дипломи. Ця новина шокувала світову авіацію.

"Інженер в Росії не те ж саме, що на Заході. В основному це були просто керівники (бригадири) команд працівників, які отримували дипломи, бо це означало підвищення заробітної плати. Це залишається великою проблемою. Рівень технологічної культури постійно опускається все нижче і нижче", - говорить Гольц

Відновлення авіації?

Військове виробництво відновлюється, багато в чому завдяки масштабній програмі переозброєння, ініційованій Путіним, яка передбачає великі закупівлі для військово-повітряних сил Росії вперше після розпаду Радянського Союзу.

Авіаційна промисловість має привабливі військові вироби на продаж, в тому числі кілька модернізованих версій відомих старих радянських винищувачів, таких як МіГ-35, Су-30 - які були продані в Китай, Індію, Венесуелу та Малайзію - і захоплюючі нові Су-35.

Існує також надновий Су-Т-50, який є прототипом "п'ятого покоління" винищувачів, літака, який настільки передовий і складний, що тільки США сьогодні можуть запропонувати йому аналог в вигляді F-22 Raptor.

Але в галузі цивільної авіації, у Росії є тільки SuperJet, сучасний, середньої місткості пасажирський літак, який міг би замінити низку старих радянських серійних літаків, що залишаються на численних віддалених маршрутах у російську глибинку і – на що щиро сподівалися, – зміг би конкурувати на міжнародних ринках з аналогічними літаками, які випускає канадська компанія  Bombardier Inc. і бразильська Embraer SA.

Коли вчора трапилася біда, росіяни назбирали близько 170 нових замовлень, але загальна репутація компанії на ринку було не дуже добра.

"Ця аварія - серйозна втрата для компанії, але це не означає, що літак не буде продаватися. Дочекаймося результатів розслідування, і подивимося, якими були причини аварії. Якщо літак в порядку, то через пару років, потенційні клієнти знову будуть до нього придивлятися, судитимуть про його надійність і ціну. Якщо літак виявляється вартим того, його репутація може відродитися", - вважає Олег Пантелєєв, головний редактор Aviaport.ru, он-лайн служби новин авіації в Росії.

Оригінал статті: Plane crash in Indonesia upends strategy to put Russian aviation on stronger path.

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

11 05 2012 17:10
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ