Судячи з того, як довго відступала зима зі снігом, травень для рестораторів – це початок справжнього теплого сезону. Основні туристи Львова – гості зі східної України – часто обирають місто для проведення вихідних днів, що сприяє доходам місцевого бізнесу. В цьому році українцям пощастило відпочивати 10-12 днів.
Традиційно місто використовує цей період для проведення фестивалів та заходів, які б заманили якнайбільше туристів. Саме в ці дні відбудуться День міста, День батяра і разом з завершенням посту та святкуванням Великодня, які припали також на початок травня, це чудова нагода заохотити туриста святкувати.
"Минулого року в травні ми зустріли більше туристів, ніж під час Євро-2012. Заклади працювали на повну потужність. Це тоді стало своєрідним тренуванням перед Євро-2012", - розповідає колишній голова Гільдії рестораторів Львова Вардкес Арзуманян.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Куди піти на травневі і великодні вихідні
Але таких сприятливих умов, як в 2012 році, не було в жодні попередні роки. Ресторатор очікує, що потік гостей у закладах в святкові дні зросте у 2-3 рази. Водночас середній чек на свята не змінюється, оскільки люди здебільшого заходять втамувати голод.
Відвідуваність ресторанів під час свят зростає у 2-3 рази
"Ми годуємо людей. Можливо лише 10% туристів, які їдуть до Львова знають в якому закладі будуть снідати, обідати тощо. 90% - це люди, які зголодніли та заходять в перший заклад, який сподобався", - зазначив Вардкес Арзуманян.
Здебільшого значні напливи відвідувачів спостерігаються у Львові в травні, з другої половини серпня, січні і цього року очікуються що й в червні, зауважує співзасновник холдингу емоцій "!ФЕСТ" (об’єднує 12 закладів у Львові) Андрій Худо.
"Відвідуваність закладів збільшується приблизно вдвічі", - зазначив він у коментарі iPress.ua. Виручка ресторанів холдингу а травні минулого року зросла на третину в порівнянні з квітнем.
Фестивальний ефект
Дохід ресторанів та кафе під час проведення у Львові масштабного фестивалю, відвідуваність якого становить 100 тис осіб (наприклад "Свято Сиру та Вина" і "На каву до Львова"), сягає 10-11 млн грн, зауважує директор івент-агентства "Дік-Арт" Андрій Сидор. Цього року цілком ймовірно, що кількість туристів у Львові сягне і 200 тисяч осіб.
Фото: lviv.travel
Один турист залишає $100-400. Значна частина цих коштів йде на проживання та харчування.
"Травневі свята у Львові – це пік туристичного сезону і все потрібно резервувати заздалегідь. Це максимальна кількість відвідувачів. Людей приїжджає більше, ніж на Різдво, чи на День незалежності", - зазначив Андрій Сидор.
Три дні вихідних і День незалежності в серпні 2012 року у Львові відсвяткувало 35 тисяч туристів.
Цієї весни, всередині квітня, в хостелах та готелях були зарезервовані усі номери на початок травня. На ці 12 днів не було також залізничних квитків до Львова, чи зі Львова. Саме тому цифра у 200 тисяч осіб видається організаторам заходів цілком реальною (під час Євро-2012 місто відвідало 150 тисяч туристів).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Розчарування рестораторів: Євро-2012 не приносить надприбутків
Вони й не надто переживають за те, що буде несприятлива погода. Однак зауважують, що завадити проведенню подій, або дещо налякати туристів можуть політичні акції під час Дня перемоги.
"Думаю, політикам вистачить розуму не заробляти собі бали під час свята", - зазначив Андрій Сидор.
Саме для того, щоб люди не переймалися політикою, а відпочивали, 9-го травня у Львові почнеться святкування Дня міста. А альтернативою мітингу може бути концерт класичної музики на площі Ринок.
Очікується, що найбільша кількість гостей та мешканців міста збереться у Львові 12 травня - останній день святкування Дня міста.
Натовп у місті є викликом для ресторанів - потрібно встигнути обслужити усіх клієнтів у пік відвідуваності. Не всі туристи терплячі і погодяться почекати, коли їх попросять, через велику кількість замовлень.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як Денні Мейєр збудував свою глобальну імперію ресторанів
"У нас запас міцності є, але не завжди з такими потоками та нашими запитами справляються постачальники", - розповів Вардкес Арзуманян.
Ресторанам часом не вдається отримати те, що вони замовляють. У закладах Вардкеса Арзуманяна заборонене використання замороженого м'яса. Відповідно, це не дозволяє запастися всіма необхідними продуктами, для того, щоб забезпечити себе від несподіваних збоїв в роботі постачальників.
"У нас є кілька позицій, з якими постачальник не встигає. Постачальник не готовий до різкого збільшення продаж. Ми кожного року попереджаємо, просимо. Можливо, воно ще й пов’язане з тим, що наші продуктові ринки не працюють у період свята", - зазначає Варкдес Арзуманян.
"За 6 років вже маємо певний досвід. Тож готуємось наперед і справляємось. Бо обслужити всіх гостей в час пік це теж мистецтво", - зазначив Андрій Худо.