Нові автомобілі подорожчають внаслідок впровадження утилізаційного збору на $1,5-3 тис
Як наслідок, подорожчають не тільки нові імпортні автомобілі, а й ті, які були у використанні. Останніх чекає здорожчання аж на $3-5 тис.
Звільняюються від утилізаційного податку автомобілі, які належать дипломатичним установам, міжнародним організаціям, авто, які ввезені в Україну до набуття законом чинності, а також ті транспортні засоби, яким понад 30 років й вони не використовуватимуться в комерційних вантажних та пасажирських перевезеннях.
Для легкових авто податкова ставка встановлена на рівні 5,5 тис. грн.
Відповідно коефіцієнти для нових легкових автомобілів будуть такими:
- 0,86 – для електромобілів та авто з об'ємом двигуна до 1 тис. куб. см. (4,73 тис. грн)
- 1,34 – з двигунами від 1 тис. до 2 тис. куб. см (7,34 тис. грн)
- 2,56 – з двигунами від 2 тис. до 3 тис. куб. см (14,08 тис. грн)
- 3,47 - двигуни від 3 тис. до 3,5 тис. куб. см (19,1 тис. грн)
- 5,5 – більше 3,5 тис. куб. см (30,25 тис. грн)
Для автобусів встановлено ставку в розмірі 38 тис. грн і коефіцієнти 0,6-2 для нових й 1-5,2 для б/в в залежності від об'єму двигуна. Для вантажівок аналогічна ставка, проте коефіцієнт становить 0,5-2,9 для нових й 0,88-11,8 для б/в відповідно.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Україна ввела додаткові мита на імпортні авто
Закон вступить у силу з 1 вересня 2013 року.
Паралельно прийнято законопроект №0936, яким встановлено вимоги утилізації транспортних засобів для організацій, які планують нею займатися. Згідно із законом, для отримання прав на утилізацію потрібно здійснювати кузовне зварювання та фарбування авто а також за власний рахунок облаштувати у кожній області пункти прийому транспортних засобів.
Імпортери розкритикували закон
У Всеукраїнській асоціації автоімпортерів та дилерів розкритикували ініціативу влади. На думку ВААІД, введення екологічного податку на утилізацію легкових, вантажних автомобілів та автобусів буде не підйомним для українських споживачів та унеможливить придбання ними транспортних засобів. Крім того, це, безумовно, "відіб'ється" на споживачах транспортних послуг: підвищення вартості перевезень завжди впливає на ціни товарів та послуг.
"Асоціація вважає, що запропонований екологічний податок на утилізацію транспортних засобів та коефіцієнти не відповідають суті та назві цього податку, адже його розмір повинен бути взаємопов’язаним з фактичним розміром витрат, які необхідні саме для утилізації транспортних засобів. Крім того, на нашу думку, аж ніяк не може бути різниці у коефіцієнтах, які мають застосовуватись до нових автомобілів різного об’єму двигуна, адже ціль одна – це знешкодження компонентів непридатного для використання транспортного засобу, а кількість компонентів (свинець, кислота, ртуть, технічні рідини) у всіх автомобілях практично однакова", - пояснюють у ВААІД в зверненні до Президента України.
Представники асоціації просять Віктора Януковича ветувати закон та дати доручення створити робочу групу, яка б опрацювала комплексну систему утилізації не тільки автомобілів, але і продуктів сервісу, побутової техніки тощо.