Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Конкурентам Васадзе треба дати шанс виробляти, а не "скручувати" автомобілі

Конкурентам Васадзе треба дати шанс виробляти, а не
Фото: avtoslesar.su
Закон щодо підвищення ставок акцизу на ввіз кузовів загрожує закриттям двох заводів, де збирають автомобілі - "Єврокар" (марки VW та Skoda) та Кременчуцький автоскладальний завод групи АІС (Geely та Ssang Yong). Однак цього можна уникнути, якщо дати можливість підприємствам збільшити локалізацію та поступово запровадити повний цикл виробництва.

Про це у коментарі iPress.ua розповів головний редактор інформаційно-аналітичного порталу AUTO-Consulting Віктор Стельмах.

"Підприємства в Україні займаються крупновузловим виробництвом вже багато років. У них не було бізнес-планів, згідно з якими їм потрібно поетапно переходити на повний цикл виробництва. Але від них цих бізнес-планів ніхто і не вимагав", - пояснив Віктор Стельмах.

За його словами, в Україні немає жодного прописаного у законодавстві зобов’язання переводити складальне виробництво у дрібновузлову збірку, з поступовим збільшенням локалізації виробництва (запровадження зварювання, фарбування тощо). Відповідно, діяльність заводів не порушувала жодного законодавства.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Удар по кузову

"Якщо цей закон (про підвищення акцизів - ред.) приймуть, то я сподіваюся, що в чиновників вистачить розуму, щоб не закривати одразу підприємства. Потрібно поставити умови виконання плану для переходу на повний виробничий цикл. Підприємствам потрібно дати можливість подумати, чи зможуть вони працювати при повному циклі виробництва і чи вигідно це їм", - пояснив Віктор Стельмах.

Однак він додав, що досягти повноцінного компромісу між автовиробниками, автоскладальниками та імпортерами автомобілів в Україну практично неможливо.

"Всі задоволені не можуть бути. Це закладено в природі українського автопрому", - зазначив експерт.

Нагадаємо, Верховна Рада України підвищила ставки акцизного збору на кузови для промислового складання автомобілів - укомплектовані і неукомплектовані - в 7,3 рази - з €109 до €800 за нові кузова і в 5,7 рази - на старі, з €436 до €2,5 тис.

Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян