Переговори між Україною та ЄС про "відкрите небо" завершуються
Про це у Верховній Раді заявив міністр інфраструктури Володимир Козак.
Він звернув увагу на те, що на сьогодні ринок авіаперевезень вже повністю лібералізований з Росією, Іспанією, ОАЕ і Грузією. Продовжується робота з переведення України до першої категорії Федеральної авіаційної адміністрації США, що дозволить відкрити прямі далекомагістральні рейси до цієї країни.
"Найближчим часом планується лібералізувати ринок авіаперевезень з Ізраїлем та Італією", - сказав міністр.
Можливості відкриття нових авіарейсів і залучення нових перевізників сприятиме також проведення 21-23 липня 2013 у Донецьку Форуму розвитку авіамаршрутів в аеропортах країн СНД, під час якого українські аеропорти зможуть провести переговори з низкою авіакомпаній.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Україні не вдалось "відкрити" спільне небо з Євросоюзом
На думку експертів, від майбутнього підписання Україною угоди про спільний авіаційний простір з ЄС найбільше виграють пасажири, адже ціни на авіаперевезення можуть знизитися в 2-3 рази.
Реальною перешкодою для підписання договору про САП став не візовий режим з Європою, а технічні питання невідповідності систем сертифікації літаків в ЄС та Україні. Україна наполягає на тому, щоб ЄС дозволив допуск на ринок авіаперевезень в рамках САП частини парку сертифікованих в Україні повітряних суден розробки України та СРСР.
Як писав iPress.ua, за словами віце-президента Єврокомісії, який відповідає за питання транспорту Сіма Калласа, основною проблемою є сертифікація українських літаків, адже, як говорив раніше Президент Жозе Мануель Баррозу, у питаннях безпеки друзів немає.
"Наші вимоги дуже суворі. Коли ми укладаємо угоди, ми повинні бути впевненими у безпеці, в питаннях сертифікації", - зазначив віце-президент з питань транспорту Єврокомісії.
Але ЄК наполягає на тому, щоб, згідно з Регламентом ЄС N216/2008, з українського Держреєстру цивільних повітряних суден були виведені всі несертифіковані Європейським агентством з безпеки польотів (EASA) повітряні судна. Крім того, Україна має передати повноваження з сертифікації авіатехніки EASA.
Експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава вважає, що Україні не варто поспішати з підписанням цієї угоди.
"САП буде згубно впливати на українських перевізників. Держава не може впоратися з внутрішньою монополією на авіаперевезення, а захистити авіакомпанії від європейських не зможе тим більше", - впевнена експерт.