RSS
БІЗНЕС & ФІНАНСИ НОВИНИ

Якщо влада не залучить іноземних авіаперевізників, то в Україні залишиться лише МАУ, - експерт

"Є такі компанії, яким треба допомагати в ручному режимі заходити на ринок України для того, щоб показувати привабливість цього ринку. Наприклад, турецька AtlasJet"
Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк пояснив можливі причини, через які лоукостер Wizz Air вирішив піти з українського ринку та уточнив передумови для заохочення інших авіакомпаній літати в Україну.
Якщо влада не залучить іноземних авіаперевізників, то в Україні залишиться лише МАУ, - експерт Фото: cheap-trip.eu

Про це він розповів в коментарі iPress.ua.

"Є три групи чинників. Перша: це дійсно надзвичайно низька привабливість українського ринку авіаперевезень на даний момент. Торік ринок зменшився на більш ніж 20%, а обсяги перевезень компанії "Wizz Air Україна" зменшились на 19%. Цього року загальне падіння ринку продовжилось. За результатами двох місяців падіння становило 18%", - зауважив експерт.

Сергій Вовк наголошує, що в такій ситуації будь-який оператор шукає можливість якомога ширшої економії витрат, зокрема, й на адміністративному рівні.

"Я б звернув увагу на те, що "Wizz Air" не повністю йде з українського ринку, а лише значно зменшує кількість маршрутів, на яких вона працює і переводить розрахунки на угорський офіс і таким чином зекономить на київському офісі", - додав він.

"Другий чинник – дійсно, загальна макроекономічна нестабільність пов’язана із валютою, яка є дуже чутливою саме для лоукост авіакомпаній. Ситуація проста: людина хоче купити авіаквиток, робить замовлення заздалегідь, наприклад, за місяць, два або й три, а, як правило, клієнти лоукостів саме так і роблять, щоб отримати вигідну ціну, а за місяць вартість перевезення може зрости в рази. І витрати авіакомпанії, які прив’язані до долара можуть зрости в рази через валютні коливання. Звичайно, компанія у такому випадку втрачає свою маржу".

Третім чинником, на думку експерта, є умови, які суттєво зменшують конкурентне поле у частині розподілу авіамаршрутів в Україні, а також можливості надання якихось знижок за послуги аеропортів для лоукост-компаній.

"Влада декілька разів декларувала, що будуть зміни у цьому напрямку, але, на жаль, поки що ці розмови так і залишились на рівні заяв", - констатує експерт.

"Wizz Air", до побачення": як тепер дешево літати до Європи?

Сергій Вовк також пояснив, чи вплине підписання угоди про "відкрите небо" на ситуацію з дешевими авіаперевезеннями в Україні.

"Угода про "відкрите небо" – це лише один із шляхів і вона не вирішить усіх проблем це точно. Щоб якимось чином спонукати закордонних авіаперевізників літати в Україну, Міністерству інфраструктури треба думати про якусь антикризову програму із залучення закордонних авіаперевізників, інакше ми отримаємо ринок одного гравця – монополізований ринок авіакомпанії МАУ", - застерігає експерт.

За його словами, такі авіакомпанії є.

"Це, наприклад, AtlasJet (турецька авіакомпанія, що базується в Стамбулі - ред), яка прямо заявляла про те, що навіть та несприятлива ситуація, яка зараз є в Україні пов’язана із війною і економічною нестабільністю не лякає її, вона готова інвестувати. Таким компаніям треба допомагати в ручному режимі заходити на ринок України для того, щоб показувати привабливість цього ринку", - зазначив Сергій Вовк.

"Що стосується угоди про спільний авіаційний простір з Європою. Мені складно давати якісь прогнози на цю тему, бо питання зараз лежить скоріше в юридичній площині, а, можливо, й у політичній. Фахівцям Мінінфраструктури та Мін'юсту треба максимально пришвидшити цей процес. Є питання пов’язане зі статусом Гібрлатару і воно прив’язане до міжнародного права", - додав експерт.

Як повідомляв iPress.ua, сьогодні компанія "Візз ейр Україна" оголосила про те, що призупиняє свою діяльність в Україні.

Згодом у Міністерстві інфраструктури повідомили, що мають намір провести зустріч з керівництвом угорської авіакомпанії Wizz Air і з українською дочірньою "Візз Ейр Україна" для обговорення можливої допомоги щодо відновлення їхньої діяльності в Україні.

Нагадаємо, Ігор Коломойський контролює близько 65% українського ринку авіаперевезень. Серед афільованих із ним компаній - "Дніпроавіа", "Роза вітрів" і "Міжнародні авіалінії України" (МАУ). Хоча сам Коломойський заперечує причетність до власності авіакомпаній.

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

26 03 2015 18:15
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ